הפרובוקטור - לצעוק ולהוציא את כל מה שיש לנו על המדינה, וגם קצת על העולם

היתרונות והחסרונות של אנרגיה סולארית

אנרגיה סולארית

אנרגיה סולארית היא אנרגיה שמופקת באמצעות קרני השמש. האנרגיה מופקת בעזרת לוחות סולאריים שמותקנים לרוב על גגות של בניינים, כך הם קולטים אליהם את כל קרני השמש בצורה היעילה ביותר. מרבית המדינות בעולם מקבלות בברכה את האנרגיה הסולארית, כל זאת בכדי להפחית את השימוש בחשמל הרגיל שמזהם את הסביבה. אך לצד היתרונות הרבים יש גם חסרונות שצריך להיות מודעים אליהם.

רגע לפני שאתם מחליטים האם אנרגיה סולארית מתאימה לכם או שלא, מוטב שתהיו מודעים לכל היתרונות ולכל החסרונות שהיא מציעה. כך תוכלו לקבל אך ורק את ההחלטות הנכונות לכם, שזה אולי הדבר המשמעותי ביותר כאשר מדברים על התחום הזה. 

היתרונות של אנרגיה סולארית

לאנרגיה סולארית יש לא מעט יתרונות, כאשר היתרון המשמעותי ביותר שבגינו מרבית המדינות בעולם מעודדות שימוש באנרגיה זו זה כמובן היותו ידידותי לסביבה. האנרגיה הסולארית איננה פולטת חומרים מזהמים, כך שאתם מקבלים בדיוק את אותה כמות החשמל שהתרגלתם אליה – רק בצורה ידידותית יותר.

לא משנה איך תסתכלו על זה אנרגיה סולארית כאן על מנת להישאר. הרי לא משנה כמה העולם ישתנה או יתפתח, קרני השמש תמיד יהיו זמינות – ולכן תמיד יהיה לכם חשמל. בטח במדינה כמו שלנו שגם בימי החורף אנו מקבלים שעות רבות של שמש שבהם הלוחות הסולאריים נטענים.

היתרון השלישי והאחרון הוא שכל אחד יכול לחבר את הבית שלו לאנרגיה סולארית. ישנם אזורים מרוחקים או נידחים שבהם חברת החשמל איננה פורסת את התשתיות שלה, אך אתם תוכלו להתקין לוחות סולאריים על מנת שיהיה לכם חשמל. זה ללא ספק יכול לתת מענה אידיאלי לכל מיני אנשים שאינם יכולים להתחבר מסיבות כאלה ואחרות לחשמל הרגיל.

החסרונות של אנרגיה סולארית

יש לא מעט דברים טובים שניתן להגיד על אנרגיה סולארית, אך החיסרון המשמעותי ביותר שלה הוא שמדובר על תהליך שדורש התקנה ראשונית. ההתקנה הראשונית היא איננה זולה, ולכן לא מעט אנשים נמנעים מלעשות זאת. אך תזכרו כי ההתקנה הראשונית יקרה כי גם צריך להתקין לכם לוחות סולאריים שיחסכו לכם בהוצאות החשמל.

עוד חיסרון שאתם צריכים להיות מודעים אליו זה שאנרגיה סולארית דורשת מכם מקום זמין שבו יהיה ניתן להציב את הלוחות הסולאריים. לא מדובר על לוחות קטנים ולכן אתם צריכים לפנות מקום גדול על מנת שהם יוכלו להיות מאוחסנים ויקלטו את קרני השמש בצורה יעילה.

החיסרון השלישי והאחרון קשור לכך שאנרגיה סולארית אוגרת חשמל רק במהלך היום. במדינה כמו שלנו שבה מרבית ימות השנה הם שמשיים מאוד אין לכם כמעט מגבלה. אך במדינות אחרות שבהם ימי השמש הם מצומצמים, ישנה בעיה ולעיתים לא נצברת מספיק אנרגיה סולארית ובעקבות כך אין חשמל לבית או לעסק.

השאירו לנו תגובה לפוסט

למה פרובוקטור?

לכל אחד יש משהו לומר, ביקורת או פירגון ולפעמים סתם לפרוק את מה שיש לו על הלב. במקום לשמור הכל בפנים תשפכו את זה על המקלדת 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד