הפרובוקטור - לצעוק ולהוציא את כל מה שיש לנו על המדינה, וגם קצת על העולם

כל מה שצריך לדעת על קבוצת רכישה

קבוצת רכישה

קבוצות רכישה לדירה הינה שיטה שצברה תאוצה בשנים האחרונות, וכך גם מספר הסיפורים השליליים עם תרמיות שקרו בעקבות קבוצות רכישה שונות. אם אתם מעוניינים לרכוש דירה בקרוב, כדאי שתכירו את הנושא כדי שתוכלו לדעת אם זה מתאים עבורכם או לא, במאמר הבא תמצאו את כל המידע החשוב על קבוצת רכישה.

מה זה קבוצת רכישה?

מדובר בקבוצה אשר מתאגדת לרכישה של קרקע ובנייה. הקבוצה בוחרת נציגים אשר ינהלו את הפרויקט תוך חתימה על הסכם שיתוף הכולל את כלל החובות והזכויות של חברי הקבוצה, תנאי התשלום, לוחות זמנים ועוד.
נציגי הקבוצה בוחרים את אנשי המקצוע כמו הקבלן והפיקוח ומבצעת את הרישומים הנדרשים לרישום הבניין.

מהם היתרונות של קבוצת רכישה?

  • מחיר מוזל לדירה – מכיוון שהקבוצה נחשבת ליזם פרויקט הדירה העתידי כיוון שהיא מארגנת את כל הנושאים מאחורי הקלעים, ישנו חיסכון גדול של כסף אשר יכול להגיע למאות אלפי שקלים.
  • מס רכישה יחיד- מכיוון שמדובר בקבוצת רכישה ולא ביזם אשר קנה ומכר קרקעות ודירות, מס הרכישה משולם רק פעם אחת ולא כפול על רכישת הקרקע ועל רכישת הדירות.
  • שליטה של חברי הקבוצה – כל חברי קבוצת הרכישה מחליטים על התכנון, בחירת אנשי המקצוע, ויכולים לבצע שינויים בהסכמה של כולם ולשנות את ההחלטות כך שיתאימו לרצון הרוב.

מהם החסרונות של קבוצת רכישה?

  • עלות משתנה – בשלב הראשוני עלות הנכס הינה השערה של שמאי אך עלולה להשתנות מהשפעות ומגמות שונות.
  • לוחות זמנים – מכיוון שמדובר בקבוצה שמחליפה את היזם, אין התחייבות על תאריך מסירה ועל פיצוי כלשהו על מסירת דירה באיחור.
  • תלות – חברי הקבוצה תלויים אחד על השני ויכולים להשפיע על כלל חברה הקבוצה ולפגוע בפרויקט. חייב שיתוף פעולה לאורך זמן ולמקד את הסכם השיתוך כך שיכסה על כמה שיותר סיטואציות שעלולות להיווצר.

ממה צריך להיזהר בקבוצת רכישה?

  • זהות המארגנים – חשוב לבדוק ולוודא כי מי שמייצג את הקבוצה הוא אדם אמין שאפשר לסמוך עליו, לבדוק את הרקע שלו האם הוא מכיר את תחום הנדל"ן או שזו הפעם הראשונה שהוא מתעסק בו.
  • מצב הקרקע – יש לבחון את המצב התכנוני של הקרקע, האם היא מיועדת לקרקע חקלאית או למבנה מגורים, שינוי בין קרקע חקלאית למגורים עשוי להיערך מספר גדול של שנים.
  • הפקדת הכספים – מומלץ להפקיד את כספי הרגישה בחשבון נאמנות ייעודי יחד עם עורך דין נדל"ן כך תוכלו לוודא כי כל האינטרסים של חברי הקבוצה נשמרים ומעוגנים בחוק.

לסיכום, קבוצת רכישה יכולה להיות פתרון מעולה עבור אנשים מאורגנים אשר מעוניינים לפח בעצמם ולדאוג לנושא רכישת הדירה ובכך להוזיל עבורם את העלויות הנלוות כמו מס רכישה כפול וכדומה, הקפידו להיוועץ עם עורך דין לקניית דירה לצורך ייעוץ והכוונה משפטית.

השאירו לנו תגובה לפוסט

למה פרובוקטור?

לכל אחד יש משהו לומר, ביקורת או פירגון ולפעמים סתם לפרוק את מה שיש לו על הלב. במקום לשמור הכל בפנים תשפכו את זה על המקלדת 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד