הפרובוקטור - לצעוק ולהוציא את כל מה שיש לנו על המדינה, וגם קצת על העולם

האם כל אחד יכול לסחור בבורסה

הצורך למצוא מקורות הכנסה נוספים, מלבד המשכורת החודשית, מביאה אנשים רבים לחפש אחר אפיקי השקעה שיניבו להם תשואה נאה בלי מאמץ רב. אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות מסחר עצמאי בבורסה אשר הפך להיות פופולרי במיוחד עם מתן האפשרות לבצע מסחר אונליין.

אלו שתוהים אם להיכנס לעולם הבורסה וניירות הערך מהססים האם לעשות זאת מבלי ידע מקדים בתחום ובלי רקע כלכלי. אז, האם כל אחד יכול לסחור בבורסה? המידע הבא יענה לכם על השאלה.

מסחר בבורסה על קצה המזלג

מסחר בבורסה הוא מסחר בניירות ערך של גופים עסקיים, לרוב חברות בע"מ, שבו נסחרים מוצרים שונים המשויכים לחברות שונות, כמו כתבי אופציה, איגרות חוב, מניות ועוד. המטרות של הנפקת מניות בבורסה הן גיוס כספים לצורך השקעה, מענק תשואה למשקיעים, ושמירה על שקיפות המגזר העסקי. כלומר, מי שרוכשים מניות או כתבי אופציות בבורסה בעצם משקיעים בחברה כזו או אחרת.

בכל יום נתון ערכן של חברות בכל רחבי העולם עולה או יורד לפי השפעתם של גורמים שונים, כמו מסחר בין מדיני, מדיניות פוליטית של מדינות שונות, הקמה של חברות מתחרות, ועוד. לכן, כלי חשוב המסייע בניבוי מדויק עד ככל שניתן של ערך מנייה כזו או אחר הוא ניתוח של נתוני חברות הנסחרות בבורסה תוך שקלול של כל הגורמים הרלוונטיים.

כיצד מתבצע מסחר בבורסה?

המטרה העיקרית של מסחר בבורסה היא להניב תשואה, כלומר להפיק רווחים מהעלייה או הירידה בערך המניות של חברות כאלו ואחרות. על מנת שזה יקרה, חשוב לדעת באילו חברות להשקיע, בארץ ובחו"ל – מה שניתן לעשות באמצעות ניתוח מעמיק של שוק ההון.

ככל שמשקיעים יותר כסף בחברה, כך ניתן להגיע לתשואה גבוהה יותר, אך כמובן שניתן גם להפסיד וחשוב לזכור זאת. כיום ניתן לבצע מסחר בבורסה מסכום כסף התחלתי של כמה אלפי שקלים ולראות כיצד הכסף "צומח" באופן הדרגתי בהתאם לתנודות בשוק ההון והעלייה בערך החברה שבה השקעתם. אם אינכם יודעים כיצד לעשות זאת, תמיד ניתן לרכוש קרנות נאמנות ולהיעזר ביועץ השקעות מוסמך מטעם הבנק.

את ההשקעה ניתן לבצע באינטרנט באמצעות אתר הבנק שבו אתם מנהלים את כספכם. על מנת לעשות זאת ולסחור במניות ואג"חים בבורסה, תצטרכו לחתום מול הבנק על מסמכים ולקבל הרשאה למסחר בבורסה. חשוב לדעת שכמו בהשקעות רבות אחרות, גם במקרה זה יש לשלם מס רווח הון של 25% כאשר מבצעים השקעות בבורסה. פירוש הדבר הוא שעליכם לשלם 25% על הרווחים שתניבו ולא על הסכום הסופי שנצבר מתחילת ההשקעה שלכם.

השאירו לנו תגובה לפוסט

למה פרובוקטור?

לכל אחד יש משהו לומר, ביקורת או פירגון ולפעמים סתם לפרוק את מה שיש לו על הלב. במקום לשמור הכל בפנים תשפכו את זה על המקלדת 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד