הפרובוקטור - לצעוק ולהוציא את כל מה שיש לנו על המדינה, וגם קצת על העולם

תביעות אובדן כושר עבודה, איך מתחילים?

תביעת אובדן כושר עבודה במשרד

זה לא חדש שעובדים עלולים להיפגע בזמן העבודה או מחוץ לה. כשעובד נפצע בתוך מסגרת העבודה, הוא זכאי לפיצויים על ידי המעביד. הפיצויים הם כספיים וכל הטיפולים הרפואיים גם כן כלולים על ידי ביטוח המעביד. עם זאת, עובד הסובל ממחלה או מפציעה שאינם קשורים במפורש למילוי תפקידו, בדרך כלל, ובמקרה של נכות, העובד עשוי להיות זכאי להטבות נכות קצרות או ארוכות טווח לפי מקרה.

אמנם פציעות עובדים קורות כל הזמן, אך לכם אינדיבידואלית זה קרה פעם אחת ועכשיו. אז איך בעצם אתם מתנהלים בתביעת אובדן כושר עבודה? איך מתחילים? עם מי צריך לדבר ו/או לעבוד? מיד תגלו.

אם אתם עובדי חברה, סיכוי גבוה מאוד שהחברה בה אתם עובדים רכשה עבורכם פוליסת ביטוח המבטחת אתכם במקרה של תאונת עבודה. אם אתם לא בטוחים שקיימת על שמכם פוליסה, וודאו זאת עם כניסתכם לתפקיד (ולא לאחר שנפצעתם).

פתיחת תביעה, החלק הפרקטי

רצונכם הוא  להגיש תביעת אובדן כושר עבודה. בעבור זה תהיה עליכם לעשות עבודה רבה של תיעוד המקרה הרפואי שלכם, ימי המחלה שלקחתם ותצהיר מרופא מומחה המאשר כי אין באפשרותכם לעבוד במקצוע בו עבדתם עד כה. קחו בחשבון שללא עורך דין המתמחה בתביעות אובדן כושר עבודה התהליך יהיה הרבה יותר קשה ויכול לקחת הרבה יותר זמן.

התביעה עצמה תעשה מול הביטוח הלאומי אליו תצטרכו להעביר את כל המסמכים והאסמכתאות מיום התאונה ועד היום. מעבר לתיעוד הרפואי, תצטרכו למסור את היקף המשרה שלכם וגובה המשכורת, זאת כדי לקבוע את התנאים של אובדן כושר העבודה שלכם.

כשמדובר בתהליך של תביעות אובדן כושר עבודה, למעשה מדובר בתקופה קשה, סיזיפית שמבקשת מהתובע הוכחות עד לפרט הקטן ביותר, ומבלי להבטיח כי יפוצה כהלכה. תביעות רבות הנעשות בחוסר מקצועיות מובילות לסבל של רבים אשר מגיע להם לקבל פיצויים הן ממקום העבודה והן מביטוח לאומי.

לכן, במידה ונפצעתם במקום העבודה שלכם, החלו לתעד כל דבר מהרגע בו נפגעתם. לאחר מכן, חפשו את עורך הדין המוסמך בדיני עבודה ושכרו אותו למשך זמן התביעה. טעות אחת שלכם יכולה להוביל לביטול תביעה מה שעורך דין העוסק בזה באופן יומיומי ידע איך לנהל, מה צריך להביא ואיך לסגור את התביעה על הצד הטוב ביותר שלה, עבורכם.

תביעת אובדן כושר עבודה היא תביעה שעוסקים בה יום יום והעיסוק בתביעות מסוג זה לא נגמר לעולם. המון אנשים נאלצים לתבוע מביטוח לאומי קצבה עקב אובדן כושר עבודה, אך לא כולן חוזרות מאושרות. לאובדן כושר עבודה קיימים כמה מפלסים מה שאומר שלא בטוח שאכן איבדתם את כושר העבודה במאת האחוזים, אלא רק במקצת, דבר שיאפשר לכם לחזור אל שוק העבודה במהרה, עם ההקלות המגיעות לכם לפי מספר אחוזי הנכות שקיבלתם.

בשורה התחתונה, נפגעתם ורוצים לפתוח תביעה? אל תעשו זאת ללא עורך דין לדיני עבודה.

השאירו לנו תגובה לפוסט

למה פרובוקטור?

לכל אחד יש משהו לומר, ביקורת או פירגון ולפעמים סתם לפרוק את מה שיש לו על הלב. במקום לשמור הכל בפנים תשפכו את זה על המקלדת 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד