הפרובוקטור - לצעוק ולהוציא את כל מה שיש לנו על המדינה, וגם קצת על העולם

אלימות במשפחה – לא ענישה אלא גם שיקום

דרך טובה להתמודד עם אלימות במשפחה היא באמצעות שיקום. יותר ויותר אנשים מתחילים לחשוב על הנושא הזה, במיוחד מאז שארגון הבריאות העולמי הכריז שמדובר בבעיה עולמית של בריאות הציבור. גם ממשלת סין נטלה על עצמה את הנושא הזה והפעילה סדרה של צעדים.

חשוב להבין את הגורמים החברתיים התורמים לאלימות במשפחה. חשוב גם להבין מדוע אנשים מסוימים פגיעים יותר מאחרים בכל הנוגע לאלימות במשפחה.

למרות שהמדיה החברתית אפשרה לנשים להתגבר על אלימות והתעללות במשפחה, היא שימשה גם כדי להחמיר את הבעיה.

אלימות במשפחה היא נושא עולמי שמשפיע לא רק על נשים אלא גם על גברים. זה יכול לקרות לכל משפחה, ללא קשר למגדר ולמוצא אתני. ישנם צעדים שניתן לנקוט כדי לעזור לקורבנות להירפא מהשפעות האלימות במשפחה.

אלימות במשפחה נחשבת לרוב כנושא טאבו. אבל זה קורה במשפחה של כולם ורוב הזמן, זה לא פשע חמור במיוחד. זה משפיע על גברים ונשים בכל רחבי העולם, אבל רוב הקורבנות הן נשים שסובלות מהאלימות באמצעות התעללות פיזית או פסיכולוגית.

אבל יש התאוששות מסוימת אפשרית, לפעמים אולי אפשר לזהות שקרה אלימות במשפחה, לברוח, לרפא ולהמשיך בחייך. ניתן לעשות זאת מבחינת שיקום, ייעוץ וכן מבחינת סיוע לאחד/לאחר באמצעים משפטיים.

תוכנית שיקום יכולה לעזור לך להרגיש טוב יותר עם עצמך וכיצד טופלת במהלך תקופה זו על ידי כך שתעזור לך להרגיש פחות אשמה על פעולות אלו, תוך כדי השגת תובנות על מה שקרה מנקודת מבט פסיכולוגית.

מכיוון שאלימות במשפחה אינה פשע אלא בעיה נפשית, יש לשנות את המדיניות והחוקים.

הצורך במודעות לאלימות במשפחה עדיין עולה. בעיית האלימות במשפחה היא לא רק עניין אישי אלא גם חברתי. נושא זה מכוסה בסעיף לבטיחות.

אדם אחד יכול להיות מושפע מאלימות במשפחה ופעמים רבות זה יכול להיות בן/בת הזוג או הילד שלו.

אלימות במשפחה יכולה להיות מוגדרת כתקיפה פיזית או פסיכולוגית של אדם שאיתו אתה נמצא במערכת יחסים אינטימית. אתה יכול להתעלל פיזית או להתעלל נפשית. התעללות מתרחשת כאשר המתעלל חושב שהוא/היא צודקים, ואתה טועה. כקורבן של אלימות במשפחה, אתה צריך להתמודד עם כל הלחץ הרגשי.

חשוב לקבל עזרה מקצועית אם אתה חושד שאתה עלול להתעלל, כמו כן ניתן להיעזר באיש מקצוע כמו עורך דין אלימות במשפחה. גם אם זה עדיין לא קרה ואין ראיות פיזיות להתעללות, זה עדיין עלול לקרות והחיים שלך עלולים להתפתח אחרת כשאנשים יתחילו להאשים את זה ולהגיד דברים כמו: "אתה לא יכול לסמוך עליו יותר" " הוא עשה את זה כי היא/הוא חשבו שהוא לא אוהב אותה/אותו יותר." וכו'…

התעללות במשפחה מוגדרת כ: אלימות רגשית או מילולית חמורה המופעלת על ידי הורים, בני זוג לשעבר או שותפים במשפחה בילדים ובני משפחה מרגע הילדות ועד למועד התבגרות המבוגרים.

חשוב לחברה לטפל באלימות במשפחה במהירות ולפני שנגרם נזק, ניתן גם להתייעץ עם עו"ד פלילי.

הרעיון המרכזי מאחורי מניעת אלימות במשפחה הוא ליצור מודעות לנושא ולחנך אנשים כיצד הם יכולים למנוע את מעשה ההתעללות. דרך טבעית לעשות זאת באמצעות חינוך ותקשורת עם אנשים המושפעים מהנושא המדובר. ניתן לעשות זאת על ידי קביעת פגישות עם קבוצות או ארגונים מקומיים ושיתוף איתם בסיפוריהם, וכן העלאת המודעות בקרב עובדיה וכן אנשי קשר חיצוניים.

נושא האלימות במשפחה הוא בעיה חמורה ביותר. למרות שישנן דרכים רבות להתמודד עם הנושא, הדרך הטובה ביותר היא באמצעות גישור וחינוך.

אלימות במשפחה היא נושא משמעותי שמשפיע על כל משפחה וקהילה. על מנת לסייע במאבק בבעיה זו, פיתחנו צוות של כותבי אלימות במשפחה. תוכן זה ייכתב על ידי הצוות, והוא יתמודד עם האתגרים הקשים ביותר ויעשה זאת בתשוקה ובמקצועיות.

אלימות במשפחה היא סוג של התעללות שמשפיעה על נשים ביחסיהן עם הגברים שאיתם הן חיות. זה יכול להיות פיזי, רגשי או מיני.

אחת ההשפעות ההרסניות ביותר של אלימות במשפחה היא פסיכולוגית. לנשים רבות הסובלות מאלימות במשפחה יש פלאשבקים בראש על כך שהן מותקפות על ידי גבר. זה יכול להזיק מאוד לנשים מכיוון שלעתים קרובות הן מרגישות פגיעות, מפוחדות וחסרות אונים בזמנים כאלה. לפיכך, חיוני שהם יקבלו עזרה פסיכולוגית נאותה לפני שיעברו שוב את הטראומה הנפשית הזו.

בשנת 2017 דווחו יותר מ-4 מיליון מקרים של התעללות במשפחה בארצות הברית בלבד. היא אחראית ליותר מאחד מכל ארבעה תקריות שדווחו למשטרה או לסוכנויות מורשות להגנת ילדים. ההשלכות הבריאותיות הפסיכו-סוציאליות והרגשיות על הקורבנות יכולות להיות קשות הן פיזית והן נפשית: פציעות גופניות כגון עצמות שבורות, פגיעות ראש ודימומים פנימיים.

השאירו לנו תגובה לפוסט

למה פרובוקטור?

לכל אחד יש משהו לומר, ביקורת או פירגון ולפעמים סתם לפרוק את מה שיש לו על הלב. במקום לשמור הכל בפנים תשפכו את זה על המקלדת 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד