הפרובוקטור - לצעוק ולהוציא את כל מה שיש לנו על המדינה, וגם קצת על העולם

איך בוחרים נכון את האופניים הבאים שלכם?

הידעתם שיש מגוון רחב ביותר של סוגי אופניים? שכל אחד מהם מתאים לאנשים וצרכים שונים? בחירה נכונה של האופניים הבאים שלכם יכולה להפוך את חווית הרכיבה למהנה בהרבה ואפילו לחסוך לכם כסף וגם הציוד הנלווה לאופניים.
רוצים לדעת איך? מאמר זה נועד להרחיב את הידע שלכם לפי שאתם מבצעים רכישה של אופניים.

מה אתם צריכים לדעת לפני רכישה של אופניים?

יש לכם אפשרות לרכוש את האופניים לפי מה שנראה לכם יפה בעיין ואתם יכולים להבין איך בוחרים אותם נכון כך שהרכיבה שלכם תהיה יעילה ובריאה יותר. כל זאת לפני שהתייחסנו לאלמנט הבלאי שבחירת אופניים נכונה יכולה לשמור על האופניים שלכם במשך שנים ארוכות.

לפני שנצלול אל תוך הכתבה, חשוב לדעת – הכתבה מיועדת לספק הכוונה ראשונית בנוגע לבחירת אופניים. רוכבים מקצועיים/מתקדמים בוחרים את האופניים שלהם בליווי של מודד מקצועי.
אחרי שהבנו למי מיועד המאמר, חשוב שנדע מה הם שלושת האלמנטים העיקריים בהבנת יעוד האופניים – מידת השלדה, קוטר הגלגלים וצורך הרוכב.

מידת השלדה

ככלל אצבע, אלו ההמלצות למידות השלדה בהתאם לגובה הרוכב:

  • לגובה 1.50-1.59 מ' נתאים אופניים במידה XS.
  • לגובה 1.60-1.69 מ' נתאים אופניים במידה S.
  • לגובה 1.70-1.79 מ' נתאים אופניים במידה M.
  • לגובה 1.80-1.89 מ' נתאים אופניים במידה L.

קוטר הגלגלים

הקטרים הנפוצים כיום הן 26, 27.5 ו-29 אינצ'. כלל האצבע אומר שככל שקוטר הגלגל גדול יותר כך הוא מקטין מכשולים ומהיר יותר. צריך להיזהר בכלל אצבע הזה שכן גלגלים בעלי קוטר גדול יותר לעיתים גם כבדים יותר, מה שמעייף את הרוכב ברכיבות ארוכות. כיום מתקיימת דעיכה בבחירת אופניים בעלי גלגלים בקוטר 26 אינצ' לטובת הקטרים הגדולים יותר (27.5 ו-29).

צורך הרוכב

כמו שתנאי השטח בכדור הארץ משתנים, כך גם התאמת האופניים שלנו. יש רוכבים שהרכיבה היום יומית שלהם היא מהירה ועירונית,
ויש רוכבים שבכלל נהנים מרכיבת שטח ביום חופש שלהם – לכל תנאי שטח קיימות סוג של  אופניים המיועדים לטפל בו.

אלו הן "משפחות" האופניים הנפוצות ויעודן:

  • "זנב קשיח" – בעלי בולם זעזועים קדמי בלבד. לרוב אופניים מסוג זה יהיו קלים ומהירים יותר לרכיבה.
  • אופני Cross Country שיכוך מלא – בעלי בולם קדמי ואחורי, ומהלך מתלים של 100-120 מ"מ. מתאים לרוכבים שמעוניינים לגמוע מרחקים גדולים במהירויות גבוהות."טרייל שבילים" / All Mountain – שיכוך מלא עם מהלך מתלים של 130-150 מ"מ.
  • אופניים שניתן לשלב בהם את כל סגנונות הרכיבה ובעיקר רכיבה בסינגלים (שבילים צרים לרוכב אופניים אחד בתנאי שטח).Freeride / Down Hill – אופניים המותאמים לרוכבים אגרסיביים המחפשים לרכב במסלולים מאתגרים עם קפיצות וירידות חדות. פחות מתאימים למרחקים ו/או עליות.
  • חשוב לשים לב שאופניים ממשפחת ה-Down Hill מתאימים אך ורק לרכיבת Down Hill – מסלולים שמתחילים בראש הר ומשם ירידה תלולה תוך כדי פניות וקפיצות מרובות. מי שיקפיד על כללים אלה כאשר הוא בוחר את האופניים הבאים שלו ייהנה מאופניים נוחים גם לאחר שעות של רכיבה ללא כאבים מיותרים בגב, כפות הידיים, צוואר וכו'.

המאמר נכתב באדיבות – באני הופ

השאירו לנו תגובה לפוסט

למה פרובוקטור?

לכל אחד יש משהו לומר, ביקורת או פירגון ולפעמים סתם לפרוק את מה שיש לו על הלב. במקום לשמור הכל בפנים תשפכו את זה על המקלדת 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד