הפרובוקטור - לצעוק ולהוציא את כל מה שיש לנו על המדינה, וגם קצת על העולם

אופניים וקורקינטים חשמליים – מה אומר החוק?

בשנים האחרונות, ניתן לראות כי חלה עלייה משמעותית במשתמשי הקורקינט והאופניים החשמליים. מטרת השימוש היא שינוע בין מקום למקום החל מהגעה לעבודה, ללימודים, לביה"ס ולכלל הצרכים האישיים. יחד עם זאת, חלה עלייה גם במספר תאונות הדרכים המעורבים בהם קורקינטים ואופניים חשמליים. האם נהגים אלו נדרשים ברישיון נהיגה? מהם כללי הנהיגה החלים עליהם? ואם קיימים עונשים בחוק בגין אי ציות לכללים? לכל המידע הרלוונטי, המשיכו לקרוא.

התקנות החדשות בעניין אופניים חשמליים

לאור ריבוי ההרוגים בתאונות הדרכים בהן מעורבים אופניים חשמליים, קיימת דרישה לאכיפה מוגברת בנושא. לאור האמור, משרד התחבורה הוסיף תקנות חדשות לצד אלו הקיימות בכדי לנסות ולסכל את תופעת הקטל בכבישים. התקנות החדשות נכנסו לתוקפם בינואר 2019 ויישומן מותנה בשת"פ מצד משטרת ישראל והרשויות המקומיות בנושאי האכיפה.

מטרתן העיקרית של תקנות אלו היא להנחיל סדר בפעילות הרכיבה בכדי לשמור על בטיחותם וביטחונם של הרוכבים ומשתמשי הדרך השונים.
חשוב לדעת כי רכיבה באופניים חשמליים שלא בהתאם לחוק, עלולה להוביל לסכנת חיים ממשית, ואף לקבלת דו"ח תנועה בגין רכיבה זו.

חובת רישיון כשירות או רישיון נהיגה לרוכב על אופניים חשמליים

בכדי לרכוב בצורה חוקית ותקינה על אופניים חשמליים, מחויב רוכב האופניים בהחזקת רישיון נהיגה, או לכל הפחות הצלחה במבחן העיוני (תיאוריה). אפשרות נוספת לרכיבה חוקית היא מעבר בחינה ייעודית התואמת לרכיבה על אופניים חשמליים, המבחן כולל 30 שאלות שונות, בנושא חוקי התעבורה ורכיבה נכונה.

מאיזה גיל מותרת הרכיבה על אופניים חשמליים?

לפי התקנות החדשות, החל מגיל 15.5 ניתן לגשת למבחנים הרלוונטיים (מבחן ייעודי/ מבחן תיאוריה), אך גיל הרכיבה על אופניים חשמליים יעמוד על 16 (מינימום). זאת אומרת, גם אם יעבור אדם בהצלחה את המבחנים הנדרשים, יצטרך להמתין עד להגיעו לגיל 16 לכל הפחות טרם יורשה לרכב על האופניים.

היכן מותרת הנסיעה באופניים חשמליים?

רוכבי אופניים חשמליים יידרשו בנסיעה בשבילי האופניים המוגדרים, אם אין שביל מוגדר לאופניים הם רשאים לרכוב על הכביש בנתיב הנסיעה הימני בלבד. הנסיעה בכביש דורשת ציות לחוקי התנועה השונים ואף בנקיטת זהירות מרבית. נסיעה על המדרכה היא אסורה בתכלית!.
למרות חוקים אלו לא מעט רובים לוקחים את חוק לידיים ונוסעים בצורה שמסכנת אותם ואת הולכי הרגל.

האם מחויב רוכב האופניים בחבישת קסדה ברכיבה?

כל אדם הרוכב או מורכב על אופניים חשמליים, מחויב בחבישת קסדה. על הקסדה לעמוד בתנאים הנדרשים: מחזיר אור, בעלת תו תקן. אדם שיימצא רוכב ללא קסדה, יהיה צפוי לענישה בהתאם. המקרה המפורסם של שלומית כהן עם התאונה שקרתה לה בעת רכיבה ללא קסדה עשתה הרבה רעש, והעלתה למודעות את חשיבות חבישת הקסדה.

מהי חובת הדבקת מדבקה על הקורקינט החשמלי?

כל קורקינט מחויב בהדבקת מדבקה הכוללת : שם היבואן, שם היצרן, מספר סידורי של הקורקינט, משקל הקורקינט, הגבלת גיל הרכיבה, משקל מרבי לרכיבה, כמות ספק מרבי של המנוע, מהירות מרבית ולחץ אוויר בצמיגים (במקרה הצורך). ניתן לראות כי קיים חפיפה בין התקנות הקיימות לקורקינט חשמלי לבין אופניים חשמליים.

המאמר נכתב באדיבות האתר –  https://ontheroads.co.il/

 

 

 

השאירו לנו תגובה לפוסט

למה פרובוקטור?

לכל אחד יש משהו לומר, ביקורת או פירגון ולפעמים סתם לפרוק את מה שיש לו על הלב. במקום לשמור הכל בפנים תשפכו את זה על המקלדת 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד