הפרובוקטור - לצעוק ולהוציא את כל מה שיש לנו על המדינה, וגם קצת על העולם

פרובוקטור מציף את הבעיה של סמים בת"א, בתי עסק ומה שבין לבין

תל אביב, העיר שלא מפסיקה לפעום ולחיות, גם בלילות, מציגה חסרונות ויתרונות גם יחד. בעוד שהעיר הזו עמוסה וגדושה בעסקים מכל הסוגים, תל אביב היא עיר מאוד מגוונת לא רק עסקית, אלא גם מבחינת האוכלוסייה שמתגוררת בה.

ולא סתם אנחנו משתמשים במילה "מתגוררים", מכיוון שבמקביל לתושבי תל אביב, ישנם גם דרי רחוב שאינם נחשבים תושבי העיר באופן פורמלי או רשמי. בעוד שחלק מדרי הרחוב הם אנשים כמונו-כמוכם שפשוט לא שפר עליהם מזלם, דרי רחוב אחרים משתמשים בסמים קשים. והאמת העצובה היא, שתהליכים כמו גמילה מאלכוהול או גמילה מסמים לא בהכרח יוכלו לעזור לאותם דרי רחוב. ובשורה התחתונה, כל עוד יש הומלסים בעולם, יש פריצות לעסקים, גניבות מבתי עסק, שוד בבתי עסק ועוד.

אחריות משותפת וקולקטיבית לשינוי המצב

חלק מדרי הרחוב אשר משתמשים בסמים קשים, בדרך כלל יעשו כל מה שביכולתם בכדי לנסות להשיג את מנת הסם הבאה שלהם. זה כולל פריצות לרכבים ודירות, שוד וגניבה, הונאות ועוד. בעוד שנהוג לחשוב כי הסובלים מהתופעה הם העסקים ודיירי תל אביב, בפועל, התמונה היא אחרת.

בפועל, מי שסובל מכל הם דרי הרחוב עצמם, שלמעשה נידונים לגורל מאוד אומלל. וכאן נכנס התפקיד של העירייה, של עובדים סוציאליים, של מכוני גמילה מאלכוהול וסמים ציבוריים, גורמים טיפוליים ועוד. כל עוד עיריית תל אביב לא תיקח על עצמה את הפרויקט של טיפול רוחבי והיקפי בדרי הרחוב, לצערנו המצב הזה כנראה רק ילך ויתדרדר. אבל באותה הנשימה, גם חשוב לציין את החלק של דרי הרחוב ב"אשמה" ובמצב הנוכחי.

לא כל דרי הרחוב מעוניינים לקבל טיפול?

בפועל, לא מעט דרי רחוב פשוט אינם מעוניינים לקבל טיפול מכל סוג. אפשר לנסות לרדוף אחרי אנשים במשך שנים, להתחנן שיקבלו טיפול. אבל אם האדם עצמו אינו רוצה להיות מטופל, זה חסר פואנטה. אפשר לשלוח אדם לתהליך של גמילה מאלכוהול או מסמים, מהימורים או משופינג, זה לא משנה.

כל עוד האדם מעוניין להישאר עם ההתמכרות שלו, כך הוא יפעל. וחשוב להבין, לא כל דרי הרחוב בתל אביב הם אנשים שמשתמשים בסמים קשים או באלכוהול. בשורה התחתונה, חלקם גם לוקים במחלות נפשיות שונות.

מה הפתרון לדרי הרחוב בת"א?

אם אתם שואלים אותנו, צוות מגזין פרובוקטור חושב שאין לכך פתרון ב-100%. זה לא שאפשרי לשלוח את כל דרי הרחוב בעולם לתהליכי גמילה מאלכוהול וסמים. כל עוד אנחנו חיים בעולם קפיטליסטי וכל כך הישגי, יהיו אנשים ששפר עליהם מזלם ויהיו אנשים שהגורל חרץ את דינם לרעה.

זה העולם, ככה בני האדם חיים, ולדאבוננו, אין לכך פתרון מוחלט. מה שכן אפשר לעשות זה, כולנו יכולים להיות יותר אנושיים, להבין את המצב של דרי הרחוב ואת המצב הזה, שאנחנו מכנים "מטרד". בין אם יש לכם עסק קטן או גדול יותר בת"א, אתם צריכים לקחת בחשבון שדרי הרחוב לעיתים ייכנסו לעסק, בפעמים אחרות יבקשו תרומות וכספים מהלקוחות שלכם, לפעמים "הומלס משוגע" יריב אתכם ועוד. זוהי תל אביב, ככה זה בערים גדולות בעולם, ואולי אפילו זה חלק מה"קסם" הבלתי נפרד של ערים גדולות כמו ת"א.

השאירו לנו תגובה לפוסט

למה פרובוקטור?

לכל אחד יש משהו לומר, ביקורת או פירגון ולפעמים סתם לפרוק את מה שיש לו על הלב. במקום לשמור הכל בפנים תשפכו את זה על המקלדת 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד