הפרובוקטור - לצעוק ולהוציא את כל מה שיש לנו על המדינה, וגם קצת על העולם

הונאת כשרות

יש משהו שמגזין פרובוקטור לא יכול להתעלם ממנו, וזה נושא תעודת הכשרות. אנחנו חלילה לא עומדים כאן לצאת נגד התעודה הנכספת, אנחנו רק רוצים לציין שיש כמה דברים שלא תמיד נאמרים לכם על ידי המגזר הכללי. לא בכוונת זדון, פשוט אנשים לא תמיד יודעים במה כרוכה הוצאת תעודת כשרות.

יכול להיות שאתם לא האנשים המאמינים ביותר בעולם, וייתכן שגם אין לכם בכלל זיקה לדת היהודית. אבל אם אתם פותחים עסק אשר מגיש או מכין מזון ואתם קוראים לעצמכם מקום כשר, יהיה חשוב שתוכלו לבסס את קריאתכם. ובמילים אחרות, אתם תצטרכו לקבל תעודת כשרות מאגף הכשרות ברבנות הראשית לישראל. אנחנו כמובן לא מדברים על תעודת כשרות לחנויות כמו חנות ספרי קודש או חנויות מסוגים אחרים, אלא על עסקי המזון.

תעודת כשרות לעסקים בארץ ישראל – מה חשוב לדעת?

בעוד שעסקים מסוימים מחליטים שלא להיכנס לתהליך של הוצאת תעודת כשרות ועדיין מוכרים מזן שמוצג בתור מזון כשר, אותם עסקים צפויים לעונשים הקבועים בחוק. מעשה זה נקרא הונאת כשרות, מה שאמור להיאכף ולהימנע על ידי היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה. בעלי עסקים אשר עוברים על חוק זה צפויים לקנסות מנהליים, הגשת כתב אישום ועוד.

מספיק להסתובב בתל אביב במשך 15 דקות, בכדי להבחין שהעיר הזו עמוסה בכל סוגי העסקים האפשריים. תוכלו למצוא בכל פינה חנות ספרי קודש או מסעדה כשרה, מעצבי שיער, חנויות מסחר וכל מה שעולה בדעתכם. בעוד שחלק מהעסקים האלו אינם מצריכים תעודת כשרות, עסקים אחרים חייבים לעבור בצינורות הבירוקרטיה המקובלים להוצאת התעודה הנ"ל. וכמו שאנחנו מכירים את הבירוקרטיה, הגברת הזו תמיד עולה לנו כסף. למעשה, זה משהו שמגזין פרובוקטור ישמח להסביר לכם עליו. בואו נבין ביחד כמה עולה להוציא תעודת כשרות, ולמה בעצם בעלי עסקים כה רבים מתמרמרים על כך.

מגזין פרובוקטור יצא לבדוק – כמה עולה תעודת כשרות?

אם אתם שואלים את עצמכם כמה עולה להוציא תעודת כשרות, כנראה שאתם לא בעלי חנות ספרי קודש אלא בעלי בית קפה, מסעדה וכו'. ואם ככה, היכונו להוצאה שעשויה להיות בלתי מבוטלת בעליל. תעודת הכשרות מחייבת תשלום אגרה, שהמחיר שלה נקבע על פי סדר הגודל של בית העסק, את יכולת קיבולת האורחים בעסק ועוד.

אם למשל אתם צריכים להוציא תעודת כשרות לעסק שמכיל בתוכו עד 20 מקומות ישיבה, העלות של הוצאת תעודת כשרות תהיה בערך 525 – 528 ₪. זו היא העלות הממוצעת לעסק שנחשב עסק קטן למזון. מה קורה אם צריך להוציא תעודת כשרות לבית מלון?

כמה עולה הוצאת תעודת כשרות לבית מלון גדול

ובכן, אם בבית המלון יש לכם עד 70 חדרים, העלות הממוצעת להוצאת האגרה תהיה כ-3,270 ₪. במקרים מסוימים ובמלונות גדולים, אפשר גם להגיע להוצאה של כ-12,000 ₪ על אגרת תעודת הכשרות. אז אם חשבתם לפתוח מסעדה כשרה, חשוב לקחת בחשבון את העלויות האלו. אם זה כבד עליכם כלכלית, תמיד תוכלו לפתוח חנות ספרי קודש או יודאיקה. ואם כבר, אז כדאי לשקול לפתוח את החנות בעולם האונליין, שם תוכלו להנות ממכירות לכל העולם.

השאירו לנו תגובה לפוסט

למה פרובוקטור?

לכל אחד יש משהו לומר, ביקורת או פירגון ולפעמים סתם לפרוק את מה שיש לו על הלב. במקום לשמור הכל בפנים תשפכו את זה על המקלדת 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד