הפרובוקטור - לצעוק ולהוציא את כל מה שיש לנו על המדינה, וגם קצת על העולם

אופניים חשמליים – כלי תחבורה מסוכן או יעיל?

בשנים האחרונות אנו שומעים יותר ויותר על תאונות אופניים המתרחשות בכבישים שונים ברחבי הארץ, כאשר לרוב תאונות הדרכים קשורות אל תאונות של כלי רכב עם אופניים חשמליים בערים. התוצאות של תאונות הדרכים הן קטלניות, ולכן עולה השאלה האם מדובר על כלי תחבורה נוח ויעיל או שלמעשה זהו כלי תחבורה מסוכן שיש להפסיק להשתמש בו? אם אתם מתלבטים בנוגע לרכישת אופניים כאלו לעצמכם או לילדכם, הנה כמה דברים שכדאי להכיר ולהבין בנוגע לאופניים החשמליים.

מהם אופניים חשמליים?

מדובר על אופניים בעלי מבנה זהה לאופניים סטנדרטיים, כאשר כוח ההנעה של האופניים מתאפשר גם באמצעות מנוע חשמלי נוסף על פעולת הדיווש של רוכב האופניים. כיום ניתן למצוא סוגים רבים ומגוונים של אופניים חשמליים, כאשר כל על חלקם ניתן לנסוע באמצעות המנוע החשמלי בזמן הדיווש, ואחרים המאפשרים נסיעה קלה ומהירה ללא דיווש וללא מאמץ הודות למנוע החשמלי המובנה באופניים.

הדגמים העיקריים של אופניים חשמליים הינם אופניים עם מנוע חשמלי שנמצא בגלגלים, ואופניים חשמליים בהם המנוע נמצא בתיבת ההילוכים. לכל אחד מדגמים אלו יש את היתרונות שלו, ולכן התאמת סוג האופניים צריכה להיעשות בהתאם לצרכים של כל רוכב אופניים.

מה היתרונות שיש באופניים חשמליים?

לאופניים חשמליים יש יתרונות רבים, מאחר ומדובר על כלי רכב חשמלי לכל דבר. כיוון שזהו כלי תחבורה קל משקל המופעל על סוללה חשמלית, הוא מאפשר לכל רוכב אופניים להגיע ממקום למקום באופן מהיר, נוח ופשוט ללא מאמץ גופני. לאור העומסים הרבים שיש בכבישים העירוניים ברחבי הארץ, האופניים החשמליים מעניקים לכל אחד את האפשרות להימנע מפקקי הבוקר / אחה"צ ולהגיע למקום העבודה או כל מקום אחר בצורה מהירה ויעילה.

בנוסף לנוחות ופרקטיות שיש באופניים חשמליים, נסיעה עליהם חוסכת את הצורך בנסיעה בכלי תחבורה מזהמים המונעים על בנזין, כך שנוסף על חיסכון בזמן גם ניתן לשמור על הסביבה ולמנוע זיהום אוויר.

האם אופניים חשמליים מתאימים לכל גיל?

כיוון שאופניים חשמליים מונעים באמצעות מנוע חשמלי, הם מסוגלים להגיע למהירות של עד 25 קמ"ש שזוהי מהירות גבוהה ביחס לרכיבה על אופניים רגילים. כדי להבטיח בטיחות מלאה לרוכבי האופניים שמשתמשים בהם, רכיבה עליהם תעשה באופן זהיר ומחושב תוך היצמדות לחוקי התנועה בכבישים. לכן אם ילדכם מבקש מכם לקנות לו אופניים חשמליים, הסבירו לו את הסכנות הקיימות ברכיבה על אופניים כאלו והעדיפו לרכוש לו קודם כל אופני ילדים המתאימים לגילו.

מה החוק אומר בנוגע לרכיבה על אופניים חשמליים?

למרות שמהירות של 25 קמ"ש נחשבת לא מהירה במיוחד ביחס לנסיעה בתוך שטח עירוני, יש להדגיש כי הסכנות הקיימות ברכיבה על אופניים חשמליים קשורות לאחריותו של רוכב האופניים, וכן לכושר ההבחנה והערנות של נהגי הרכבים הנוסעים בכבישים, כיוון שאופניים הינם כלי תחבורה קטן ולא בולט כמו כלי רכב רגילים.

משום כך החוק בישראל מגדיר כמה תקנות ביחס לרכיבה על אופניים חשמליים, כאשר הנסיעה עליהם מותרת רק למי שמלאו לו 16 שנה והוא מצויד באמצעי מיגון כמו קסדה, וכן עליו להישמע להנחיות התנועה הקבועות בחוק. כדי למנוע תאונות נוספות, נוספו תקנות המחייבות רוכבים ללא רישיון נהיגה לעבור גם קורס עיוני ומבחן.

 

 

השאירו לנו תגובה לפוסט

למה פרובוקטור?

לכל אחד יש משהו לומר, ביקורת או פירגון ולפעמים סתם לפרוק את מה שיש לו על הלב. במקום לשמור הכל בפנים תשפכו את זה על המקלדת 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד