הפרובוקטור - לצעוק ולהוציא את כל מה שיש לנו על המדינה, וגם קצת על העולם

איזה כלי תחבורה הכי מומלץ לילדים?

אמצעי תחבורה נגיש הוא אחד מהאמצעים הבסיסיים ביותר לכל מבוגר, בין אם מדובר על רכב פרטי, אופניים חשמליים, קורקינט ממונע או אפילו תחנת אוטובוס קרובה לאזור המגורים. לכן אפשר לומר שגם עבור ילדים יש את הצרך הבסיסי בכלי תחבורה זמין ונוח שישמש אותם בחופשיות, ולכן זו האחריות שלנו ההורים למצוא להם את אמצעי התחבורה המתאים ביותר עבורם. המגוון הוא גדול ומגוון, וכדי לבצע את הבחירה הנכונה והמתאימה ביותר כדאי להכיר קודם כל את הסוגים השונים של כלי תחבורה לילדים.

סוגים של כלי תחבורה לילדים

  • אופניים – כלי תחבורה נפוץ ואהוב גם על ילדים וגם על מבוגרים. האופניים הינם דו-גלגליים ומאפשרים רכיבה וניווט עצמאי למטרות כיף, משחק וגם נסיעה מנקודה לנקודה באזור המגורים.
  • סקייטבורד – סקייטבורדים הינם אמצעי תחבורה קלי משקל ומהירים, ומיועדים גם הם למגוון צרכים ושימושים לשעות הפנאי או נסיעה ממקום למקום. זהו אמצעי תחבורה שנועד למתקדמים, ומצריך מיומנות של שיווי משקל וקואורדינציה כדי לרכב עליו בצורה בטיחותית ונכונה.
  • קורקינט – כלי תחבורה נוסף לילדים הכולל משטח ישר המחובר לשני גלגלים, ובנוסף מוט היגוי המאפשר ניווט וגם אחיזה נוחה ושמירה על שיווי המשקל במהלך הרכיבה.

כיצד לבחור כלי תחבורה מתאים לכל ילד?

לפני שבוחרים כלי תחבורה לילד, חשוב להיות קשובים לרצונות וכן ליכולות המוטוריות שלו. ניתן לומר כי הסיווג של כלי התחבורה לילדים מתחלק על פי גילאים מתאימים, אך לא בהכרח כל ילד בן 5 יוכל לרכב על אופניים כמו כל הילדים בני גילו. הסיבות לכך יכולות להיות מגוונות, אך נעוצות בעיקר במוכנות הפיזית של הילד ובביטחון שהוא רכש כדי לרכב על כלי תחבורה באופן עצמאי וללא עזרת ההורה.

ניתן למצוא כלי תחבורה בסוגים וגדלים שונים, כך שגם ילדים קטנים מהממוצע מבחינה פיזית יוכלו ליהנות על רכיבה בכלי תחבורה בו הם רוצים להתנסות. מבחינת אופניים, יש לקחת את הילד לחנות האופניים כדי לבחור אופניים מתאימות מבחינת גובה, כך שכפות הרגליים שלו יגיעו בצורה נכונה ונוחה אל דוושות הפדלים באופניים.

תרגול רכיבה על כלי תחבורה לילדים באמצעות אופני איזון

רכיבה על כלי תחבורה כמו אופניים, קורקינטים וסקייטבורדים מצריך מהילדים איזון ושמירה על שיווי המשקל כדי לרכב עליהם בצורה בטוחה. מדובר על יכולת בסיסית שכל ילד יכול לרכוש לאחר מספר ניסיונות ותרגולים, אך הדרך הטובה והיעילה ביותר להתנסות בכישורי קואורדינציה היא באמצעות רכיבה על אופני איזון. אלו סוג של אופניים לילדים המיועדים לגילאים קטנטנים, ובנויים משני גלגלים בלבד וללא פדלים כדי לאפשר לפעוטות שליטה על גופם במהלך הרכיבה העצמית על גבי האופניים.

בדרך הזו כל ילד מסגל לעצמו את יכולת שווי המשקל באמצעות הנעת האופניים על ידי הרגליים, מבלי לנתק את הרגליים מהקרקע אך במקביל להתנסות ביכולות האיזון של גופו בקצב שלו ועל פי הרגשתו. בנוסף לכך, אופני האיזון יעניקו לילד את תחושת הביטחון במהלך הרכיבה על האופניים, בשונה מגלגלי עזר שמחוברים לאופניים רגילים העשויים לעכב את המסוגלות לרכב על אופניים דו-גלגליים בלבד.

 

 

 

 

השאירו לנו תגובה לפוסט

למה פרובוקטור?

לכל אחד יש משהו לומר, ביקורת או פירגון ולפעמים סתם לפרוק את מה שיש לו על הלב. במקום לשמור הכל בפנים תשפכו את זה על המקלדת 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד