הפרובוקטור - לצעוק ולהוציא את כל מה שיש לנו על המדינה, וגם קצת על העולם

מהם סיבים אופטיים?

עד לא מזמן כאשר היינו מדברים בחדר על סיבים אופטיים אנשים רבים לא הבינו על מה אנחנו מדברים. עד לא מזמן בארצות רבות כמו גם במדינת ישראל תשתית האינטרנט הייתה מבוססת על גבי תשתית יבשתית רגילה, תשתית זו ביכולתה לספק אינטרנט במהירות של עד 100 מגה. אך יחד עם ריבוי גדול של מכשירים המחוברים לאותה רשת כמו גם הדרישה לאינטרנט בשירותים שונים יש צורך בטכנולוגיות חדשות ומתקדמות אשר יעזרו לנתב את העומסים ולשפר את איכות הגלישה שלנו.

 

אחת הטכנולוגיות המתקדמות בתחום הם סיבים אופטיים, חברות רבות עברו בשנים האחרונות לגלישה תחת סיבים אופטיים אשר ברוב המקרים מצליחה להתגבר על עומסים של ריבוי מכשירים ומעניקה קצב גלישה מהיר מאין כמוהו.

במהלך מאמר זה אנו נסקור מה הם סיבים אופטיים, מה הם היתרונות הגלומים בהם ואיפה אנו רואים אותם כיום? הישארו איתנו!

 עלייה של צריכה בתשתיות סיבים אופטיים

בשנים האחרונות, למעשה החל משנת 2014 אנו רואים חברות רבות אשר פורשות בהדרגות תשתיות המבוססות על גבי סיבים אופטיים. בהתחלה הייתה זו בזק שהחלה עם התשתיות המחודשות, אך לאחר זמן קצר הצטרפו אלה כל ענקיות התקשורת האחרות – סלקום, פרטנר והוט.

תשתית גלישה על גבי סיבים אופטיים מציבה רף מודרני חדשני ומטרתה להגיע למהירות גלישה הגבוהה פי 10 מהתשתית המסורתית(1000MB מהירות גלישה).

 

בדקו האם תשתית האינטרנט שלכם על גבי סיבים אופטיים

אחת ההמלצות המרכזיות שלנו אליכם היא לבדוק האם תשתית האינטרנט שלכם יושבת על גבי סיבים אופטיים או שמא עדיין בגישות המסורתיות. כיום, רוב החברות כבר מאפשרות לכם לעבור לתשתית המבוססת על גבי סיבים אופטיים, ואילו אלו שלא נשארות מאחור ומפסידות חוג לקוחות רחב אשר כל מבוקשו היה להנות מחווית גלישה.

כמו כן, גם אם החברה בה אתם נמצאים עובדת עם התשתית עליכם לבדוק האם החיבור בעל קליטה מספיק טובה באיזור שלכם, כל זה תוכלו לבדוק יחד עם הספק והתשתית שלכם.

  סיבים אופטיים בישראל ביחס לעולם

כאשר אנחנו מדברים על מצבם של הסיבים האופטיים בישראל ביחס לשאר מדינות המזרח אנו מדברים על הפרשים מאוד גדולים. מאחר והמצב הגיאופוליטי באזור המזרח התיכון מקשה על ישראל להתחבר אל רשתות וסיבים אופטיים של המדינות השכנות אנו נאלצים להשקיע בסיבים אשר מחוברים דרך הים התיכון עד למדינות אירופה.

כמו כן, נעשים מאמצים רבים לחבר סיבים אופטיים גם בבתים פרטיים על מנת לשדרג את מהירויות החיבור של הלקוח הפרטי.

 

מה הם החברות אשר מציעות תשתיות סיבים אופטיים?

כיום ניתן לראות ארבעה חברות מרכזיות אשר מספקות תשתית סיבים אופטיים במעטפת מלאה בכל רחבי הארץ:

1. בזק – באמצעות הראוטר הייעודי של BFIBER, ניתן למצוא תשתיות סיבים אופטיים אשר פרוסים בערים רבות במדינת ישראל.

2. אנלימיטד – חברת אנלימיטד היא אחת החלוצות בתחום הסיבים התזונתיים, אנלימיטד משתמשת בתשתיות של חברת החשמל ומגיעה למהירות גלישה של עד 1000 MB בערים נבחרות.

3. פרטנר – פרטנר נותנת חבילות המבוססות על גבי תשתית סיבים אופטיים שיכולים להגיע עד 1000MB. כמו כן, פרטנר נותנת את האפשרות לעשות באנדלים מקיפים של – תשתית, טלויזיה וסלולר.

4. סלקום – גם סלקום נותנת אפשרות לבנדלים מבוססי תשתית, טלויזיה וסלולר. כמו כן מהירות של עד 1000 MB

 

 

השאירו לנו תגובה לפוסט

למה פרובוקטור?

לכל אחד יש משהו לומר, ביקורת או פירגון ולפעמים סתם לפרוק את מה שיש לו על הלב. במקום לשמור הכל בפנים תשפכו את זה על המקלדת 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד