הפרובוקטור - לצעוק ולהוציא את כל מה שיש לנו על המדינה, וגם קצת על העולם

יועץ כיבוי אש ותפקידו

מוסדות, בנייני מגורים, משרדים ומקומות ציבוריים נוספים מחויבים בתשתית בטיחות במקרה של שריפה בבניין. על מערכת הבטיחות לעמוד בתקנים הנדרשים בהתאם לחוק וכן להשכיר את שירותי יועץ כיבוי אש למפעלים ומוסדות. יועץ בטיחות וכיבוי אש מבצע הדרכות כיבוי אש לדיירי הבניין ואף אחראי על כל תשתית הבטיחות בבניין.

מיהו יועץ כיבוי אש?

יועץ כיבוי אש הוא איש מקצוע אשר אחראי על תשתית הבטיחות בבניין. הוא חייב להיות בעל ניסיון בתחום תשתיות הבטיחות בבניין, להיות בקיא בכל התקנות ונהלים הנדרשים להיערכות של שריפה, היערכות בשגרה והיערכות חירום. כמו כן, הוא חייב להיות עם תעודת מקצוע שסיים קורס מממונה בטיחות אש המוכר ע"י משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. עליו לוודא שיש גלאי עשן בכל אחד מהמשרדים או הבתים בבניין, מערכת רכזת אשר, מטפי כיבוי אש, צינורות כיבוי, ספרינקלרים, פנסי עשן, מסכות חמצן ושאר הציוד הנדרש בעת שריפה. כמו כן, על הציוד לכיבוי אש להיות תקין ובתוקף על מנת שניתן יהיה להשתמש בו בעת הצורך. בנוסף לכך, הוא זה שמבצע הדרכות כיבוי אש לדיירי הבניין.

מהו תפקידו של יועץ כיבוי אש?

ליועץ כיבוי אש אחריות רבה על מבנה הבניין. הוא חייב לוודא את תקינות האביזרים לכיבוי אש ואם ישנן תקלות שונות או ליקויים בבניין. במקרה של תקלות ואיתור ליקויים עליו לפעול על מנת לפתור אותן. כך שעליו לוודא תקינות מלא החל ממסמכים עיוניים ועד לבטיחות האש עצמה. בין הפעלות השונות שעל יועץ כיבוי אש לבצע עליו להתמקד בתחומים הבאים:

הכנת תיק שטח ותיק בטיחות אש – על יועץ כיבוי האש להכין תיק שטח אשר מרכז את כל המידע על המבנה עצמו הן בשגרת היום יום והן במצב חירום. בתיק ניתן למצוא מפרט על תוכניות מילוט, שירותי חירום, תרשימי מבנה, מיקום אמצעי הכיבוי, מיקום יציאות החירום ומידע נוסף. התיק מרכז את כל המידע שיועץ בטיחות צריך במהלך עבדותו באופן שוטף וזמין במצב של חירום. בתיק הבטיחות באש תמצאו פירוט של כל הסכנות הקיימות במבנה, האמצעים לגילוי מוקדם, הדרכות כיבוי אש, תרגולים ודרכים שונות לכיבוי האש.

בחירה והתקנת מערכת אש – על יועץ כיבוי אש לשלוט בכל הטכנולוגיות החדשות וזיהוי שריפות במבנים בשעת אמת. הוא חייב לבחור את הציוד המתאים והנדרש לאבזור המבנה במקרה של דליקה במקום, להיות אחראי על התקנת הציוד ולראות שהוא תקין לשימוש באמצעות בדיקת גלאים, רכז האש והציוד הנדרש כולל בבדיקות תקופתיות.

 ביקורת תקופתית לציוד – מאחר שלציוד כיבוי האש יש תאריך תפוגה, חשוב לבדוק שהוא שהוא בתוקף וניתן להשתמש בו בעת הצורך. כמו כן, חשוב שיהיה תקין וכשיר בהתאם לבדיקות התקופתיות שהוא עובר כל כמה חודשים.

בדיקה וסריקת המבנה – יש לרכז את כל הסכנות אשר עלולות להתרחש ולמצוא להן פתרון יעיל בזמן חירום בהתאם לסוג המבנה, מיקומו והתקנת הציוד המתאים ופתחי המילוט. בהתאם למבנה הבניין עצמו וסוגו ניתן להתאים תשתית בטיחות אש מתאימה אשר תותקן בבניין. ישנם תשתיות אשר מצריכים בידוד חומרים דליקים.

ביקורות ובדיקות לצוות מדי תקופה – יש לבצע ביקורות ובדיקות תקופתיות לצוות הארגון למקרה של חירום. באמצעות תרגול של צוות הארגון למקרה של שריפה, ניתן להיערך טוב יותר למצב של שריפה. במהלך התרגול מתרגלים הצוות את החומר בצורה עיונית ומעשית ובאמצעות סרטונים ומצגות. כמו כן, הם מעודכנים לגבי התקנים ונהלים החדשים ודרכי הפעולה הרצויות בעת הדליקה.

הודות ליועץ כיבוי אש למפעלים ומוסדות דיירי הבניין או עובדי הבניין יכולים להיות רגועים שהם בידיים טובות של איש מקצוע ומנוסה ומיומן, כך שבעת דליקה בזמן אמת הם יודעים מה לעשות ואיך להימלט מהמקום כמה שיותר מהר.

 

השאירו לנו תגובה לפוסט

למה פרובוקטור?

לכל אחד יש משהו לומר, ביקורת או פירגון ולפעמים סתם לפרוק את מה שיש לו על הלב. במקום לשמור הכל בפנים תשפכו את זה על המקלדת 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד