הפרובוקטור - לצעוק ולהוציא את כל מה שיש לנו על המדינה, וגם קצת על העולם

אילו הגבלות יש כתוצאה מהליך פשיטת רגל?

פשיטת רגל היא מצב בו אדם אינו מסוגל לשלם את חובותיו לנושים השונים. זהו הינו הליך מאוד לא נעים הן לפושט הרגל והן לנושים עצמם שיכולים להיות עובדים, ספקים ורשויות המדינה. תהליך פשיטת רגל יכול להיות של אדם פרטי או של חברה, כאשר מדובר באדם פרטי גובה החובות יקבע האם התהליך יתנהל בהוצאה לפועל או על ידי הממונה על הליכי חדלות פירעון, במשרד המשפטים. חשוב שאדם המכריז על עצמו כפושט רגל ייעזר בעורך דין מומחה בתחום שילווה אותו לאורך כל התהליך.

מה קורה בתהליך של פשיטת רגל?

אדם בעל חובות אשר מגיש בקשה לפשיטת רגל נכנס לתהליך שלוקח מספר שנים טובות וכולל מספר שלבים. בשלב הראשון מגיש פושט הרגל בקשה לכונס הרשמי, רק לאחר קבלת התייחסות מהכונס הרשמי הוא מגיש את הבקשה לפשיטת רגל לבית המשפט המחוזי. בית המשפט נותן צו כינוס נכסים, זהו צו אשר מונע ביצוע שינויים בנכסי החייב, הם מוגנים ולא ניתן לפתוח הליכים משפטיים לגביית החובות כנגד החייב. במקביל לצו כינוס נכסים ממנה בית המשפט נציג מטעמו אשר מבצע חקירה נרחבת במטרה לקבוע את היכולות הכלכליות של החייב במטרה לגבש תוכנית החזר חובות. כל נושה אשר מאמין כי החייב בעל חוב מולו צריך להגיש תביעה לבית המשפט. לאחר כשנה וחצי מתקיים דיון בבית המשפט כדי להחליט האם לאשר את תוכנית הפירעון או להכריז על צו הפטר אשר מוחק את כל החובות של החייב, זהו צו שניתן במידה ובית המשפט מתרשם כי החייב אינו יכול לשלם את חובותיו.

האם יש הגבלות כתוצאה מהליך פשיטת רגל?

הליך פשיטת רגל כולל בתוכו הגבלות שונות תוך כדי תהליך וגם בשנים שלאחריו, למשל חובתו של החייב לפעול בתום לב, לשתף פעולה באופן מלא ולחשוף את כל המידע הרלוונטי אודות נכסיו, הכנסותיו וכדומה. הפרה של הגילוי הנאות, אי שיתוף פעולה והסתרת מידע הם עבירה פלילית שיכולה להביא למעצר ודינה מאסר. במהלך כל תהליך פשיטת הרגל ישנו צו עיכוב יציאה מהארץ, צו אשר ניתן להגיש בקשה לבטלו במקרה ויש צורך לנסוע לחוץ לארץ מטעמי עבודה או בריאות. כמו כן, במהלך תהליך פשיטת רגל ישנן מגבלות מסוימות על תחום עיסוק, מגבלות שיכולות להימשך גם לאחר תום התקופה, מגבלות אשר ניתן להגיש בקשה לבית המשפט לבטלן. אדם אשר הוכרז כפושט רגל אינו רשאי לפתוח חברה בע"מ, לייסד תאגיד או להיות בעל עניין בתאגיד לתקופה של 5 שנים מיום מתן צו הפטר, ישנם מצבים בהם גם לא יאושר לו לנהל עוסק מורשה. בנוסף יוכרז בבנק כלקוח מוגבל ולא יוכל להשתמש בכרטיס אשראי למעט כרטיס בו מתקיים חיוב מידי ולא חיוב במסגרת של מתן אשראי.

השאירו לנו תגובה לפוסט

למה פרובוקטור?

לכל אחד יש משהו לומר, ביקורת או פירגון ולפעמים סתם לפרוק את מה שיש לו על הלב. במקום לשמור הכל בפנים תשפכו את זה על המקלדת 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד