הפרובוקטור - לצעוק ולהוציא את כל מה שיש לנו על המדינה, וגם קצת על העולם

דרכי ההתניידות הנוחות ביותר בזמן טיול בארץ

למדינת ישראל לא חסרים אתרי תיירות, נופים יפהפיים, בתי מלון וצימרים קסומים לחופשה מושלמת. חשוב לזכור שכדי להגיע אל החופשה המושלמת יש צורך להתנייד ולהגיע לנקודות שונות בארץ, וכדאי לדעת מה האפשרויות העומדות בפני כל אחד. במאמר הבא נפרט על כמה מדרכי ההתניידות הנוחות ביותר בזמן טיול בארץ, שיעזרו לכם לבחור את הדרך הנוחה ביותר עבורכם.

השכרת רכב

השכרת רכב ארץ היא אחת הדרכים הנוחות ביותר להתניידות, בעיקר למי שאין לו רכב או שאינו מעוניין להשתמש ברכב המשפחתי לצורך הטיול. להשכרת רכב יש מספר יתרונות שהופכים אותה למתאימה למי שיוצא לטיולים, והראשון שבהם הוא הגמישות. ניתן לבחור באיזה רכב שרק תרצו, בהתאם לאופי הטיול, ובעיקר אם יש צורך ברכב שטח או ברכב גדול יותר. הצורך הזה עולה כשהטיול מתארך על פני יותר ממספר ימים, ובעיקר לצורך כך קיימת אפשרות של השכרת רכב לחודש כדי למצות את הטיול עד תום. יתרון נוסף בהשכרת רכב הוא העלויות, השכרת רכב יכולה להתגלות כמשתלמת יותר בעלויות התחזוקה והביטוח לטווח ארוך. 

אוטובוסים

תחבורה ציבורית היא אפשרות שתמיד עומדת בפני מטיילים, אך היא לא בהכרח פתרון אולטימטיבי. התחבורה הציבורית בישראל היא לא המערכת היעילה ביותר, ולכן שימוש באוטובוסים יכול לעכב את לו"ז הטיול. נוסף על כך, שימוש באוטובוסים יכול להגביל את ההתניידות, מאחר שלא לכל מקום בארץ ניתן להגיע בתחבורה ציבורית (ובעיקר למי שמעוניין לטייל בשטח או בטבע). ייתכן שהעלות תהיה זולה יותר, אך לא בטוח שהעלות הנמוכה תצדיק את השימוש במערכת איטית ולא יעילה באופן יחסי.

רכבת

הרכבת תוכל להביא אתכם בעיקר לערים המרכזיות וגם לפרבריות ולאזורי התיירות שבהן, אך יהיה קשה להגיע עם הרכבת לכל נקודה בארץ. מומלץ להשתמש ברכבת רק כדי לחסוך זמן בין ערים, אך לאורך כל הטיול ייתכן כי הרכבת תתגלה כפחות מתאימה.

מוניות

מוניות הן אופציה זמינה בכל עיר שאליה תגיעו, אך ככל הנראה מדובר באופציה הכי פחות כדאית מבחינה כלכלית. נסיעה תוך עירונית יכולה להסתכם בכמה עשרות שקלים, בעוד נסיעה בינעירונית תוכל להגיע לכמה מאות שקלים. ייתכן גם שלא תוכלו לעלות עם כל הציוד שלכם (ובעיקר אם הטיול הוא משפחתי וכולל 3-5 אנשים) וכנראה שגם לא תצליחו להגיע לאזורים מרוחקים יותר או לפנינות תיירות מרוחקות ונידחות.

אופנוע

מתאים בעיקר לחובבי האופנועים ולמחזיקי רישיון ייעודי. אופנוע יכול להיות מעולה לטיולים ליחידים או לזוגות ופחות למשפחות, אך יכול להיות יתרון בכל הנוגע לפקקים, לצריכת דלק ולמציאת חנייה (בעיקר במקומות מתוירים ומבוקשים שבהם יש עומסים). חשוב לזכור שמדובר בכלי הדורש רישיון בדיוק כמו רכב, כך שלא ניתן להשתמש באופנוע ללא עמידה בתנאים הדרושים לרישיון.

קרוואן

דרך מעולה להתנייד וגם לחסוך בעלויות הלינה בבתי מלון, צימרים או בתי הארחה. ייתכן שהעלות תהיה גבוהה יחסית, אך תיתן תמורה בכל הנוגע לחיסכון בהוצאות אחרות לצד חוויה בלתי נשכחת. חשוב לוודא שיודעים מראש את כל המקומות שבהם ניתן לחנות בארץ, משום שלא בכל מקום ניתן לחנות את הקרוואן, אפילו רק ללילה.

אם אתם נוסעים לטיול בארץ, אחת ההכנות הכי חשובות שלכם צריכה להיות התחבורה. חשוב לקחת בחשבון את כל המשתנים ולוודא כי אתם בוחרים בדרך המתאימה לכם ביותר מבחינת אופי הטיול והאורך שלו, לצד בחירה בדרך משתלמת מבחינה כלכלית גם לטיולים ארוכים. בהצלחה!

 

השאירו לנו תגובה לפוסט

למה פרובוקטור?

לכל אחד יש משהו לומר, ביקורת או פירגון ולפעמים סתם לפרוק את מה שיש לו על הלב. במקום לשמור הכל בפנים תשפכו את זה על המקלדת 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד