הפרובוקטור - לצעוק ולהוציא את כל מה שיש לנו על המדינה, וגם קצת על העולם

מה זה אימון אישי (Coaching)?

בשנות התשעים, התחלנו להיחשף לתחום של אימון אישי. עם השנים הוא הלך וצבר תאוצה, והיום לא מעט אנשים עוסקים בתחום של קאוצינג או עובדים עם מאמנים אישיים, בין אם זה בחייהם האישיים ובין אם זה בדברים שקשורים לתחום העיסוק שלהם. 

קאוצינג זו שיטת עבודה אשר מטרתה לעזור לאנשים, להציב בפניהם מטרות ולעמוד בהן. להבדיל מפסיכולוגיה קלאסית, הרי שאימון אישי מתעסק יותר בתחום הפרקטי, המעשי. במקום להתעסק בשאלות על הילדות, הורים, זיכרונות, טראומות, הרי שמאמן אישי מתעסק בשאלות של כאן ועכשיו, כיצד אפשר להגיע אל היעד המתבקש, בצורה הטובה ביותר. 

כל מי שרוצה להיות מאמן אישי, עובר קורס קאוצינג. צריך לומר, זו לא חובה, אך זה בהחלט חיוני מאחר ואנשים, לקוחות, יעדיפו תמיד לפנות אל גורם שקיבל הכשרה מקצועית ולא על כל גורם שמגדיר את עצמו מאמן אישי. 

קורס קאוצינג מספק את הכלים הנדרשים בשביל להבין איך עובדים מול מתאמנים במצבים שונים, כיצד לגשת אליהם, איך לדבר איתם וכיצד לעזור להם בתהליך האימון, להגדיר את היעדים ולהגיע אליהם. הקורס גם מספק כלים אמיתיים וחיוניים, כיצד להתמודד עם קשיים מסוגים שונים. בין אם מדובר בקשיים אישיים, חברתיים, ואחרים. 

לפני שנסביר מה זה בדיוק אימון אישי, צריך להבדיל בין סוגי אימונים. יש אימון רגיל, אך יש גם אימון זוגי לזוגות שמתמודדים עם קשיין במערכת היחסים שלהם, יש אימון שמותאם למנהלים, בעלי מקצוע, הורים ועוד. לכן, לפני שבוחרים לפנות אל מאמן אישי, חשוב לדעת, מי יכול לספק את הכלים הרצויים לתהליך. 

מה זה אימון אישי ואיך הוא יכול לעזור לנו?

אימון אישי הוא תהליך שעוברים עם מאמן, מתוך כוונה לקבל סט כלים, אשר יעזור במצבים מסוימים ויאפשר להגשים מטרות ויעדים. ישנם אנשים שבוחרים לפנות אל מאמן אישי בשעת משבר, אך יש מי שפונה אליו, כאשר הוא נמצא בצומת דרכים ורוצה לקבל החלטה מושכלת, נכונה, שתאפשר לו להמשיך בדרך שלו. 

למשל, צעירים שאינם יודעים איזה מקצוע ללמוד, פונים לא פעם אל מאמן אישי שיעזור להם להבין טוב יותר, מה יכול להתאים להם, יעזור להם להבין מה נכון עבורם מבחינת עתיד מקצועי, עתיד כלכלי. בסופו של דבר, הוא גם עוזר להם לייצר כלים אשר יאפשרו להם להתקבל ללימודים בתחום זה. 

כמו שציינו, זה לא המצב היחיד בו פונים אל מאמן אישי. ישנם אנשים שיבקשו לפנות אל מאמן אישי על מנת לנהל טוב יותר את העסק שלהם, לקיים זוגיות טובה יותר או לקבל כלים כיצד לגדל את הילדים שלהם בצורה נכונה. 

אם בוחרים במאמן אישי מוכשר ומנוסה, אז אפשר לקבל כלים אשר ילוו אותנו לאורך זמן ומתוכם נוכל להשיג את המטרות שהצבנו בפנינו. 

 

השאירו לנו תגובה לפוסט

למה פרובוקטור?

לכל אחד יש משהו לומר, ביקורת או פירגון ולפעמים סתם לפרוק את מה שיש לו על הלב. במקום לשמור הכל בפנים תשפכו את זה על המקלדת 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד