הפרובוקטור - לצעוק ולהוציא את כל מה שיש לנו על המדינה, וגם קצת על העולם

איך נקבעות עלויות של מצבות בישראל?

ישנם לא מעט גורמים אשר משפיעים על המחיר הסופי של המצבה. מהם וכיצד תוכלו לבצע הזמנה של מצבה בעלות כספית נוחה? על כך – במדריך המקוצר.

מצבה: עלויות משתנות אותן יש לקחת בחשבון לפני ההזמנה

הזמנה של מצבה דרך קבלן מצבות היא כורח המציאות של כל אחד מאיתנו, לאחר לכתו של אדם מהעולם. למעשה, את הזמנת המצבה מבצעים מיד לאחר תהליך הקבורה, כאשר לאחר 30  יום נהוג לעלות לקבר לצורך גילוי מצבה. אולם, יש לקחת בחשבון כי המחיר של מצבה משתנה בהתאם למספר פרמטרים, אותם יש לקחת בחשבון בעת תהליך ההזמנה, כפי שמסבירים נציגי מצבות מנחם ביאזי ובניו. אם אתם בדיוק מתכננים לבצע הזמנה, אלו הפרמטרים החשובים המרכיבים את המחיר הסופי: 

סוג האבן

 ראשית כל, חומר הגלם ממנו עשויה המצבה הוא גורם משפיע מאוד בכל הקשור למחיר. אבן חברון נחשבת לאבן הנפוצה והנמכרת ביותר בעבור מצבות, בשל היותה עמידה במיוחד. ניתן לראות אבן חברון בעיקר בבתי קברות של חללי מערכות ישראל, כאשר עלותה היא נמוכה באופן משמעותי מאשר אבנים אחרות בהן ניתן לעשות שימוש לצורך עיצוב מצבה. אבן בזלת( כמו גם גרניט) היא האבן היקרה ביותר ועלותה מגיעה ל 10,000 ₪ ואף יותר מכך. האבן הזולה ביותר היא אבן חברון – עלותה בממוצע היא בין 3,000-5,000 ₪. נוסף לכך, ניתן לייבא אבן משיש טורקי בעלות של 8,000 ₪. 

מורכבות העבודה

נדבך נוסף אותו צריך לקחת בחשבון הוא מורכבת העבודה, ואלמנטים מיוחדים אותם תרצו למקם במצבה. כך לדוגמא, אם תרצו לחרוט את תמונתו של הנפטר, מדובר בעלות כספית נוספת בשל הדפסה ייחודית המתבצעת על גבי לוח שיש או זכוכית. אם אתם בוחרים בעיצוב פשוט וקלאסי, לא נדרש לשלם סכום כסף נוסף אולם אם תרצו להדגיש אלמנטים מסוימים כמו לדוגמא כד ייעודי להנחת פרחים, גם כאן יש עלות נוספת המגולמת במחיר. 

כיתוב

מחיר הכיתוב על המצבה משתנה בהתאם לתעריף האותיות הקבוע. אם אתם מעוניינים לחרוט בצבע, המחיר הוא בין 10-20 ₪ בעבור כל אות, ואילו מדובר באותיות בולטות אותן חורטים באמצעות ברונזה מדובר בעלות של בין 15-80 ₪ בעבור פר אות. אופציה נוספת ומוזלת היא הדבקה של אותיות, כאשר המחיר הממוצע נע בין 30-70 ₪. אולם, הן פחות עמידות. 

כיצד ניתן להוזיל את עלות המצבה?

בכדי להוזיל את העלויות, מומלץ להזמין מצבה אשר מיוצרת כאן בישראל ולא בחו"ל, דרך חברה מקצועית. נוסף לכך, העדיפו להשקיע יותר ולבחור באבן גרניט, בשל היותה איכותית ונשמרת למשך תקופה ארוכה מאוד – לעיתים שנים רבות ללא צורך בתחזוקה. נוסף לכך, הקפידו על ניסוח מדויק על גבי המצבה, בשל העלות נוספת בעבור חריטת אות.

השאירו לנו תגובה לפוסט

למה פרובוקטור?

לכל אחד יש משהו לומר, ביקורת או פירגון ולפעמים סתם לפרוק את מה שיש לו על הלב. במקום לשמור הכל בפנים תשפכו את זה על המקלדת 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד