הפרובוקטור - לצעוק ולהוציא את כל מה שיש לנו על המדינה, וגם קצת על העולם

כל המיתוסים על ביטוח חובה – אל תצאו פראיירים

לא סתם ביטוח החובה נקרא כך, מדובר על הביטוח שהפך להיות חלק בלתי נפרד מהחיים של כל אחד מאיתנו. לכל מי שיש רכב, ככל הנראה יש גם ביטוח חובה ומכאן מגיעה החשיבות של הביטוח הזה. בשונה מהביטוח המקיף שאותו אין לכל אחד, לכל רכב בישראל צריך להיות את ביטוח החובה – ואנו מחדשים אותו לפעמים באופן אוטומטי.

אך אילו מיתוסים אתם צריכים להכיר על ביטוח חובה? רגע לפני שאתם רצים לחדש אותו אצל אחת מחברות הביטוח, זה הזמן להבין בדיוק מה באמת קורה. כך שברגע האמת אתם תוכלו לבצע את החידוש ללא רגשות אשם, ותדעו שאתם עושים את ההחלטה הנכונה. כי לחדש ביטוח לרכב זה לא משחק ילדים, אתם צריכים להיות בטוחים שאתם בוחרים נכון.

מיתוס ראשון – העלות של ביטוחי החובה זהה בכל חברות הביטוח

הטענה הזאת איננה נכונה, והיא עשויה למנוע מכם לבצע השוואת מחירים בין החברות השונות. אומנם על ביטוח חובה יש פיקוח מצד המדינה, אך זה לא אומר שהמחירים הם אחידים אצל כל חברות הביטוח. כל חברה רשאית לקבוע את המחיר שלה, וחברות ביטוח שונות משנות את המחירים לטובת הלקוח על מנת לספק מחיר אטרקטיבי יותר.

מיתוס שני – נהג שנוהג ללא ביטוח חובה יישלל רישיונו

צריך לשים את הדברים על השולחן, נהיגה ללא ביטוח החובה זוהי עבירה על החוק. נהיגה ללא הביטוח זה מסכנת את הנהג, את יושבי הרכב ואת כל האנשים שנמצאים בקרבת מקום. אך באופן עקרוני לא בהכרח יישלל רישיונו של הנהג שנתפס ללא הביטוח בתוקף. הוא יכול לקבל קנס או אזהרה, הכול בהתאם לשיקול הדעת של השוטר שנמצא בשטח. כך שאל תחשבו ישר כי הולכים לקחת לכם את הרישיון, אך עדיין אל תשחקו בגורל.

מיתוס שלישי – חברות הביטוח מחויבות לבטח בביטוח חובה

אף חברת ביטוח איננה מחויבת על פי החוק לבטח אדם בביטוח חובה. לזכות חברות הביטוח עומדת הזכות לאשר או לדחות בקשה לביטוח החובה, כאשר לכל חברה יש את השיקולים שלה. כך שאם אתם רוצים לסגור ביטוח חובה, מוטב שתחפשו חברה שמציגה תנאים שאתם תוכלו לעמוד בהם. אתם לא תרצו להגיע למצב שבו יסרבו לבטח אתכם, זה יכול להיות כאב ראש גדול עבורכם.

מיתוס רביעי – רכב יד שניה רצוי לקנות על ביטוח חובה עליו

כאשר אתם רוכשים רכב מיד שניה אתם תעשו כל מאמץ על מנת שתוכלו להתחיל לנהוג בו בהקדם האפשרי. אך ביטוח החובה נרשם על פי שמו של הנהג, ולכן אתם לא יכולים לנהוג עם הביטוח שרשום על שמו של הבעלים הקודם. אתם תצטרכו לעשות ביטוח חדש על שמכם, ורק לאחר מכן תוכלו להתחיל לנהוג ברכב.

השאירו לנו תגובה לפוסט

למה פרובוקטור?

לכל אחד יש משהו לומר, ביקורת או פירגון ולפעמים סתם לפרוק את מה שיש לו על הלב. במקום לשמור הכל בפנים תשפכו את זה על המקלדת 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד