הפרובוקטור - לצעוק ולהוציא את כל מה שיש לנו על המדינה, וגם קצת על העולם

כל מה שצריך לדעת על הקמת עוסק מורשה

העסק שלכם הוא אחד מהדברים החשובים ביותר מבחינתכם, ולכן אתם צריכים לנהל אותו בצורה חכמה ונבונה. המשימה הראשונה שלכם מיד עם הקמת העסק תהיה להחליט האם העסק שלכם הוא עוסק פטור או מורשה. על מנת שתוכלו להגיע להחלטה הנכונה שקשורה לעסק שלכם, אנו כאן בשביל לסייע לכם.

ראשית נסביר לכם מה זה בכלל עוסק מורשה, ולאחר מכן תוכלו להבין את כל היתרונות והחסרונות שלו. לאחר מכן תוכלו להתחיל לחפש רואי חשבון בנתניה או בכל עיר אחרת, על מנת להפוך את העסק שלכם לעובדה. אך לפני כן אנו ממליצים לכם לקרוא את המאמר הבא שיעשה לכם לא מעט סדר.

כיצד להקים בקלות עוסק מורשה?

ראשית ההמלצה הטובה ביותר עבורכם זה לבצע את כל התהליך בעזרתו של רואה חשבון, הוא יוכל לבצע את המשימות הקשות ויסביר לכם בדיוק אילו צעדים נדרשים. פתיחת עוסק מורשה מתבצעת בשלוש גופים שונים: מע"מ, מס הכנסה והביטוח הלאומי. 

בשלב הראשון תצטרכו לגשת למשרדי מס הכנסה הקרובים למקום מגוריכם על מנת שתוכלו לפתוח שם תיק. לאחר מכן תוכלו לגשת למשרדי מע"מ, גם שם אתם צריכים לפתוח תיק עוסק מורשה. המקום האחרון שבו תצטרכו לבקר יהיה כמובן משרדי הביטוח הלאומי. אם תבצעו את כל הדברים הללו בסיועו של רואה חשבון, הוא יוכל לפתוח עבורכם את התיקים בכל הגופים הללו.

איזה עסק מוגדר בתור עוסק מורשה?

על מנת שתוכלו לבין האם העסק שלכם הוא עוסק פטור או מורשה, עליכם להבין בדיוק מה החוק אומר. אם העסק שלכם מנוהל בעזרתו של רואה חשבון צמוד, הוא זה שיוכל לספק לכם את האינפורמציה ויסביר לכם בדיוק לאיזה קטגוריה משתייך העסק שלכם.

עוסק מורשה מדבר על עסק שהכנסותיו השנתיות עוברת ה-100 אלף שקל, כמובן מבלי להתייחס לכל ההוצאות של העסק. במקרה שבו העסק מכניס למעלה מ-100 אלף שקל, העסק הופך להיות עוסק מורשה. ניתן להתחיל בתור עוסק פטור, וברגע שהעסק עובר את ה-100 אלף שקל הוא אוטומטית הופך להיות עוסק מורשה.

מהם היתרונות והחסרונות של עוסק מורשה?

היתרון המשמעותי ביותר של עוסק מורשה בהשוואה לעוסק פטור זה שהוא לא מוגבל בהכנסות השנתיות שלו. כלומר עוסק מורשה הוא כל עסק שהכנסותיו הן מעל 100 אלף שקל, ואין שום רף עליון שמגביל אותו. כך שתוכלו להגיע למצב שהעסק שלכם מכניס מאות אלפי שקלים בחודש, וזה יכול להיות מצב מושלם עבורכם.

החיסרון הבולט ביותר של עסקים מורשים הוא הצורך לשלם מע"מ על כל ההכנסות של העסק. כלומר מלבד התשלום הקבוע של ביטוח לאומי ומס הכנסה, ישנה הוצאה נוספת של מע"מ. מדובר על הוצאה לא קטנה של 17% מסך כל ההכנסות של העסק.

השאירו לנו תגובה לפוסט

למה פרובוקטור?

לכל אחד יש משהו לומר, ביקורת או פירגון ולפעמים סתם לפרוק את מה שיש לו על הלב. במקום לשמור הכל בפנים תשפכו את זה על המקלדת 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד