הפרובוקטור - לצעוק ולהוציא את כל מה שיש לנו על המדינה, וגם קצת על העולם

ארנונה עסקית בתקופת הקורונה

כבעלי עסקים, מגפת הקורונה משפיעה לא רק על הבריאות, אלא גם על אורח החיים ועל המצב הפיננסי שלכם. במצב חמור זה, חשוב מאוד שתהיו מודעים לדרכים שבהן המדינה יכולה לסייע לעסק שלכם. למשל, נפתחה מסגרת אשראי לבנקים כדי שתוכלו לקבל הלוואה בערבות המדינה. הלוואות אלה אמורות להעניק חבל הצלה לעסקים קטנים ובינוניים שנפגעו מהקורונה. 

לפי שר האוצר, משה כחלון, המשבר העולמי מוצא את ישראל עם כלכלה חזקה, דירוג אשראי גבוה, ירידה ביחסי חוב לתוצר, ואבטלה נמוכה. מה שאמור לעזור למדינה להתגבר על המשבר עם נזק מינימלי למשק. אבל מה באשר לתשלומי המסים שבעלי עסקים עדיין נדרשים להמשיך ולשלם לרשות המקומית, גם כאשר העסק מושבת? 

במקרים שכאלה עדיף להיעזר בשירותיו של עו״ד ארנונה שמתמחה ברזי המסים לרשות המקומית, ויוכל לסייע לכם בשעות טרופות אלה מול הרשות המקומית.

ביטול דמי ארנונה לעסקים

אמנם, משרד האוצר הודיע כי עסקים אשר נפגעו כלכלית ממשבר הקורונה יהיו משוחררים מהארנונה, יחד עם זאת, עדיין לא פורסמו תקנות בנדון. 

כדי להתעדכן תוכלו להיעזר בעורך דין או באתר האינטרנטי ׳כל זכות׳, שאמור לפרסם את ההנחיות הרשמיות הנוגעות לארנונה, ברגע שיעודכנו.

עסקים נפגעי קורונה

הפנדמיה הציבה במצב קשה סוגים שונים של עסקים בארץ, לדוגמה:

  • היא מקשה על עסקי התיירות כאשר לאף אחד לא ברור מה תהיה השפעתו של נגיף הקורונה על ענף זה בטווח הרחוק. ביטולי ההזמנות משפיעים אמנם על כלל העוסקים בענף, כמו למשל, מדריכי הטיולים העצמאיים, אבל הם מקשים במיוחד על בעלי עסקים שנדרשים להמשיך לשלם ארנונה עבור המשרד השובת מעבודה.
  • היא מקשה גם על עסקי המסעדות. אמנם, יש מסעדות שמצליחות להמשיך לפעול באמצעות שירותי משלוחים, אבל בעלי המסעדות שנותרו סגורות עדיין נדרשים לשלם ארנונה עבור המסעדה שלהם.

 הלוואות בסיוע המדינה לעסקים נפגעי קורונה

ישראל נקטה בכמה אמצעי זהירות קיצוניים ביותר כדי לשמור על בריאותנו, לדוגמה, אלפי מטיילים ישראלים שחזרו הביתה מרחבי העולם, הוכנסו לבידוד, ועוצר מלא הוכרז בחג הפסח. אבל בנוסף לטיפול בצד הבריאותי של הפנדמיה, המדינה מנסה לתת מענה גם לבעיות הכלכליות הפוגעות באנשים במצבכם, בעלי עסקים שהקורונה פגעה בפעילות שלהם. לדוגמה:

  • מסלול הלוואות באמצעות קרן הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים, בערבות המדינה, בסכומים של עד 500 אלף שקלים, או עד 8% מהמחזור השנתי האחרון של העסק (לפי הגבוה מבין השניים).
  • מסלול ׳עוגן׳ – קרן להלוואות חברתיות המציעה הלוואות לעסקים קטנים בסכום של עד 100 אלף שקלים או ממוצע סכום ההכנסות בחודשיים האחרונים (הנמוך מבין השניים).

הקלות מטעם רשות המסים

הנה שלוש דוגמאות להקלות מטעם רשות המסים:

  • ניתן לקבל חזרה חלק מהמקדמות ששולמו למס ההכנסה עבור פברואר ומרץ 2020. תקנות מפורטות טרם פורסמו.
  • נדחו מועדי פקיעת הליכי המס לתקופות קצובות (שומות, החלטות מנהליות או בקשות שונות).
  • נדחה המועד האחרון להגשת ׳הדוח השנתי׳.

השאירו לנו תגובה לפוסט

למה פרובוקטור?

לכל אחד יש משהו לומר, ביקורת או פירגון ולפעמים סתם לפרוק את מה שיש לו על הלב. במקום לשמור הכל בפנים תשפכו את זה על המקלדת 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד