הפרובוקטור - לצעוק ולהוציא את כל מה שיש לנו על המדינה, וגם קצת על העולם

תתפלאו לקרוא כמה אטרקציות יש באזור ראש פינה

ראש פינה, הפנינה של הגליל העליון, היא מועצה איזורית עצמאית. המושבה הפסטורלית הזאת, בה מתגוררים כ-3,000 תושבים בלבד, היא מקום בעל משמעות היסטורית עניפה. עוד מתקופת 1875 כאשר התיישבה במקום כמות של 17 משפחות יהודיות, כך למעשה נוצרה המושבה היהודית הראשונה על אדמת ארץ ישראל.

משם עברה המושבה מסכת גלגולים, נשלטה ע"י הבריטים ואז על ידי הערבים, עד שהשליטה חזרה ליהודים וראש פינה התרחבה וגדלה.

בשל מיקומה הייחודי באיזור הגליל העליון, המושבה היא המקום המושלם לסוף שבוע של חופשה בצימר בצפון. 

קבלו 5 אטרקציות מרכזיות באיזור ראש פינה:

עמק החולה

  • בעמק עצמו נמצא פארק אגמון החולה. אל הפארק הזה, בוחרות הציפורים הנודדות להגיע פעמיים בשנה, למנוחה בין הנדודים. בפעמיים הללו הפארק שופע ציפורים מיוחדות במינן, שבדרך כלל נמצאות רחוק בשמיים, והנה כאן ניתן לצפות בהם מקרוב.
  • אפשר לבצע סיור רגלי של 8.5 ק"מ. במידה והליכה כזאת מתאגרת להרכב המשפחתי שלכם, ילדים או אנשים מבוגרים, הפארק מציע שירותי השכרה רבים לצורך ביצוע הסיורים: סיור בעגלות גולף, סיור בעגלות רתומות לטרקטור, בהם יש מושבים נוחים לכל המשפחה והגישה ולעלייה למושבים הללו נוחה גם לאנשים מבוגרים.
  • אם אתם בקטע, אפשר לבצע גם סיור אופניים כייפי. בנוסף, יש באיזור הפארק חנות מזכרות וקפיטריה. הכניסה כרוכה בתשלום מזערי של 5 ש"ח למי שמעל גיל 3. המטרה, לסייע בשמירה על הפארק המיוחד הזה. פארק החולה נמצא במרחק נסיעה של כ – 15 דקות בלבד. אסור לכם לפספס ביקור שם, כאשר אתם יוצאים לסוף שבוע בצימר בצפון.

גן לאומי תל חצור

אז אם אתם מעוניינים לחוות קצת היסטוריה, כדאי לכם לבקר בגן הלאומי הזה. החפירות בו מרתקות. ניתן לראות שם את אחד ממפעל המים המתוחכמים ביותר שנבנו בתקופה המקראית. בכניסה לקיבוץ איילת השחר מופיע מוזיאון בו מוצגים תהליכי החפירות שבוצעו וגם חלק ממצאים מתאימים שיובאו מארצות שכנות.

כדאי להגיע לביקור במוזיאון, שימו לב הביקור בו צריך להיות מתואם מראש ולמיועד לקבוצות בלבד.

חוות מייסטר

  • אם אתם בענייני יינות, כדאי לכם לבקר בחווה הזאת. היקב בה ממוקם בתוך מערה עתיקה שנוקתה וחודשה, ובכך הפכה להיות מקום מעולה לייצור יינות משובחים. בחווה ממוקם גם "גן אורן" בוסתן עשיר בעצי פרי וזית. במקום מתקיימים אירועים פרטיים ועיסקיים, בלב הטבע הנהדר הזה. מעבר לכך שיפה ונעים לטייל שם, ניתן לרכוש גם גבינות ושמנים להקלה על כאבים שמיוצרים מהגידולים בחווה עצמה, הכל מעשה ידיהם של צוות החווה. בסך הכל 9 דקות נסיעה לאורך כביש 90 מראש פינה.
  • הר האושר (Mount of Beatitudes) – אחד המקומות החשובים ביותר לדת הנוצרית. מדובר בכניסה מודרנית יחסית, מפוארת ומרהיבה ביופיה. באיזור הכנסייה הזאת נאמר כי ישו נשא את אחת הדרשות החשובות ביותר שלו ששמה  "הדרשה על ההר".
  • בדרשה דיבר ישו על האושר או יותר נכון הברכה שיש לבני האדם בעולם. בנייתה של הכנסייה בוצעה בצורה שונה משאר כנסיות בעולם, ומכאן גם הייחוד שלה.
  • חלונות בה הם בגובה העיניים ולא כמו שנבנות בדרך כלל כנסיות עם חלונות גבוהים. הכנסייה פתוחה לביקור כל ימות השבוע, ניתן למצוא את שעות הפתיחה באתר.

הסנדלרייה

  • מדובר באחת הסנדלריות העתיקות ביותר בישראל, הוקמה איי שם בשנות ה 30 של המאה הקודמת. לאורך השנים עברה הסנדלרייה מספר גלגולים עד שבשנת 2009 נסגרה. אז בוצעה פנייה של התושבים למועצה לשימור אתרי מורשת בישראל שהחליטה להכריז על המקום כאתר לשימור והתחילו בעבודות שיפוץ לצורך החזרת הסנדלרייה לעבודה שוטפת.
  • בזמן השיפוץ נמצא במקום ציוד רב ששימש לאורך שנותיה הפעילות של הסנדלריה. כיום עובדת הסנדלרייה ומייצרת נעליים איכותיות לילדים ולמבוגרים, במקום נמכרים עוד מוצרים כמו תיקים. כיף יפה ונעים לבקר בסנדלרייה הזאת, להתרשם מהמוצרים המיוצרים שם ואולי גם לרכוש אותם, כאלה לא נוכל למצוא בחנויות הסטנדרטיות.

חמשת המקומות הללו הם טיפה בים לכמות האטרקציות שקיימות באיזור המושבה ראש פינה. כמות הצימרים ובתי מלון בוטיקיים שקיימים באיזור, מאפשרת לכם לאתר את המקום שמתאים לכם לחופשה, הן מבחינת התוכן והן מבחינת התקציב, יש קשת רחבה של אפשרויות כאלה בראש פינה.

 

השאירו לנו תגובה לפוסט

למה פרובוקטור?

לכל אחד יש משהו לומר, ביקורת או פירגון ולפעמים סתם לפרוק את מה שיש לו על הלב. במקום לשמור הכל בפנים תשפכו את זה על המקלדת 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד