הפרובוקטור - לצעוק ולהוציא את כל מה שיש לנו על המדינה, וגם קצת על העולם

גיבוש צוות עובדים קטן

אתם מחפשים דרכים שיעודדו את צוות העובדים הקטן שלכם להתחבר זה לזה, ליצור קשרים ומערכות יחסים שישפיעו לטובה על ביצועיהם בתוך העסק? משחקי חברה ופעילויות מאתגרות בחיק הטבע הם דרכים מצוינות לגיבוש הצוות.

פעילויות לבניית צוותים ולגיבוש עובדים כחלק מאסטרטגיית המשאב האנושי של העסק, יכולטצ להועיל מאוד לרווחת העובדים, כמו גם לפרודוקטיביות של העסק שלכם.

סדנה לגיבוש הצוות מאפשרת לכל אחד מהעובדים להבחין איזה תפקיד מתאים לו יותר ברוב מצבי הצוות. הערכת הדרך בה פועל הצוות במסגרת הגיבוש, מאפשרת לחשוף את התפקיד היעיל ביותר של כל חבר בצוות, ומאפשרת לצוות לפתח תכנית שתנצל את החוזקות של כל אחד מהחברים.

דוגמאות לתוצאות למידה המצופות מסדנה לגיבוש צוות העובדים:

  • יצירת שפה משותפת, לא שיפוטית להתמודדות עם יעדי הצוות, התהליך ותחומי האחריות השונים.
  • ליצור הבנה של תפקיד הצוות וכיצד ניתן למקסם את תרומתו של כל אחד מהעובדים.
  • למפות את תפקידו של כל אחד במשימה, במטרה לבצע את המשימה על הצד הטוב ביותר ובזמן הנדרש.

כל התוצאות האלה יתרמו את תרומתן לשיפור הפרודוקטיביות של העסק.

שיפור הפרודוקטיביות

היתרונות של גיבוש צוות הם ארוכי טווח. זה מעביר מסר ברור שאתם, המעסיקים, מוכנים להשקיע בצוות העובדים הקטן שלכם, כמו גם בהצלחה שלהם. מסר זה גורם לעליית המוטיבציה ולשיפור הפרודוקטיביות – שהם המטרה העיקרית של בניית צוות.

מהי פרודוקטיביות?

פרודוקטיביות מוגדרת כך: כמות ואיכות העבודה שהושלמה בפרק זמן נתון. כדי להיות פרודוקטיבי, כל עובד צריך להיות בעל מוטיבציה. המוטיבציה חורגת מתלוש השכר, אשר יכול שמש כתמריץ, רק לטווח הקצר. דרך טובה יותר להבטיח פרודוקטיביות היא באמצעות סדנה לבניית צוות.

גיבוש צוות לשיפור הפרודוקטיביות

פעילויות לגיבוש צוות חושפות פוטנציאל נסתר. פעילויות אלה מאפשרות לעובדים לנצל את הכישרונות שלהם. כאשר אתם פועלים עם תכנית לבניית צוות, אתם מעודדים את הצוות לביצועים טובים יותר. במהלך הסדנה:

  • העובדים לומדים שגיוון הוא נכס, ואם רותמים את הגיוון היטב, הוא יכול להוביל לתוצאות נהדרות.
  • העובדים לומדים כיצד להשתמש בכוחות הדדיים כדי לעבוד יחדיו למען מטרה משותפת.

ברגע שמשתחרר הפוטנציאל הסמוי של כל עובד, הוא מתחיל לפתח ביטחון רב יותר ביכולות שלו. כישרונות אלה של העובדים ישפרו את המוטיבציה ובסופו של דבר גם את התפוקה.

גיבוש צוות ליצירת חוויות חדשות ומועילות

סדנה לגיבוש צוות מאפשרת לעובדים לחוות תחושת הישג על ידי עבודה קבוצתית, במטרה לבצע משימות מאתגרות.

בדרך זו, העובדים מתנסים במיומנויות לפתרון בעיות שמתווספות לרפרטואר שלהם. יותר מזה, הסדנה שוברת את המחסומים בין העובדים. אנשים שמעולם לא עבדו יחד זוכים לקחת חלק בעבודת צוות, בדרך שמעודדת אותם לקיים אינטראקציה ולהתחבר. כאשר העובדים יחזרו לסביבת העבודה, הם יהיו מוכנים לעזור זה לזה להשיג מטרות אינדיבידואליות וארגוניות כאחד.

הצוות לומד דרכים חדשות לעבודה משותפת

  • שיפור התקשורת

פעילויות לגיבוש צוות מעניקות לעובדים התנסות באפקטיביות של תקשורת טובה. הם גם מפתחים דרכים חדשות שיאפשרו להם לשמור על תקשורת אפקטיבית לאורך הדרך.

  • פיתוח תפקידי הצוות

לכול עובד בצוות ממתין תפקיד שמתאים לו באופן טבעי. בניית צוות עוזרת להגדיר טוב יותר את התפקידים הללו. כך, יוכל כל עובד להתמקד במה שהוא טוב בו ולפתח את כישרונו הספציפי. בדרך זאת כל אחד מהעובדים יוכל לבצע את המיטב במשימה שלו תוך כדי עבודה למען מטרה משותפת.

  • פיתוח מיומנויות

סדנה לגיבוש צוות מאפשרת לעובדים לפתח מיומנויות חדשות אשר יתכן שלא היו מתאפשרות בסביבת העבודה העמוסה. פעילויות אלה מספקות להם הזדמנות נפלאה לפתח מיומנויות מנהיגות, או מיומנויות אחרות העשויות להועיל לעסק.

  • יצירת יחסי עבודה טובים יותר

במהלך הסדנה לגיבוש הצוות, העובדים פועלים יחדיו ויוצרים באופן טבעי יחסי עבודה טובים יותר, מה שיסייע אחר כך ליצור יחסי עבודה טובים יותר גם בסביבת העבודה.

לבסוף, ההצלחה של כל עסק נמדדת על ידי יכולתו לבנות צוות אפקטיבי. אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא באמצעות סדנה לגיבוש ולבניית צוות. עסקים רבים משקיעים היום בבניית צוותים, לא בגלל שזה באופנה, אלא מכיוון שמדובר במצב של win-win, הן עבור המעסיק והן עבור העובד.

השאירו לנו תגובה לפוסט

למה פרובוקטור?

לכל אחד יש משהו לומר, ביקורת או פירגון ולפעמים סתם לפרוק את מה שיש לו על הלב. במקום לשמור הכל בפנים תשפכו את זה על המקלדת 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד