הפרובוקטור - לצעוק ולהוציא את כל מה שיש לנו על המדינה, וגם קצת על העולם

שרון בר גיל – תזונה נכונה לחיים נכונים

כתבה קצרה אודות שרון בר גיל, שינתה לא מעט חיי אנשים ויותר מזה, דברים שחייבים לדעת עליהם

"יהיו מזונותיך רפואתיך” כתב הרמב״ם לפני יותר מ – 800 שנה, ונדמה שבעידן של היום יותר מתמיד אנו נוטים ליישם את החכמה הרבה של דבריו. בכל כמה חודשים מתפרסם מחקר חדש שמוכיח עד כמה לתזונה שלנו יש השפעה משמעותית על הבריאות, כאשר אכילה נכונה ומסודרת מונעת מחלות לב, סוכרת ותחלואות רבות האופייניות למאה שלנו. אין ספק שגם מחלות שונות כמו מחלת הסרטן הקשה, מושפעות לא אחת מהתזונה ומהמזון שאנו צורכים. ישנם לא מעט מחקרים שגורסים שצריכה של מזונות שונים יכולים לתרום להתפתחות של סרטן הכיבה, סרטן המעי הגס, סרטן השד ועוד, ואילו מזונות צמחיים אחרים מסוגלים להאט תהליכים סרטניים. אם כך, מדוע שלא נתרום את הידע הזה לטובת ניהול אורח חיים בריא יותר, והפחתה של הסיכון לתחלואה?

תזונה ככלי בניהול אורח חיים אנטי סרטני

שרון בר גיל, נטורופתית והרבליסטית קלינית (RH AHG), עוסקת בליווי תזונתי ותמיכה נטורופטית למתמודדים עם סרטן, כבר לא מעט שנים, ונותנת ייעוץ גם לאלו המעונינים להשתמש בתזונה בכדי ליצור מצב בריאותי אופטימלי, ולהפחית את הסיכון לתחלואה. היא מעניקה ליווי אישי, מעבירה הרצאות וסדנאות מעשיות לבישול בריא ומנחת קבוצות בתחום, ובקרוב גם יצא ספרה החדש "תשעים אחוז בריא –  לבשל ולאכול לבריאות אופטימלית”.

אם נשאל את שרון בר גיל מה העקרונות הבסיסיים של השיטה בה היא דוגלת אשר מבוססת מחקרים, נגלה שהיא מציעה ללכת על פי הקו המנחה של שני כללים פשוטים ומהותיים: להמנע כמה שאפשר מצריכה של מזונות מתועשים ומעובדים, ובעיקר מקמח לבן ומסוכר, ולכלול אכילה של מגוון רחב מאוד של ירקות ופירות מכל צבע, סוג וצורה, בצורות בישול והכנה שונות.

שרון בר גיל מבססת את השיטה שלה על ידע שצברה במהלך השנים בהם למדה בקליפורניה בשניים מבתי הספר לצמחי מרפא הנחשבים לטובים ביותר בקליפורניה, ויש ברשותה לא מעט הכשרות נוספות ברפואה פונקציונלית, תזונה וצמחי מרפא באונקולוגיה ורפואת גוף נפש. שרון עבדה כ שמונה שנים כנטורופטית ביחידה לרפואה משלימה בסרטן, במרכז האונקולוגי דווידוף, בבית החולים בלינסון, וסייעה לעשרות חולים אונקולוגיים מידי יום. את כל הידע שצברה ארזה שרון בספרה החדש "תשעים אחוז בריא – לבשל ולאכול לבריאות אופטימלית" , לטובת אלו שרוצים להשתמש בתזונה כאחד הכלים להתמודדות עם סרטן, בין אם ככלי להפחתת סיכון לתחלואה (ראשונית או שניונית) ובין אם ככלי נוסף במהלך טיפולים אונקולוגיים שונים.

סדנאות, מתכונים וליווי אישי

שרון מציעה ליווי אישי פרטני לחולים אונקולוגיים המעוניינים לעשות שיפור משמעותי בתזונה שלהם, ולהשתמש בה ככלי נוסף בהתמודדות אל מול המחלה, ומלווה אנשים אשר מעוניינים להשתמש בתזונה נכונה ככלי לניהול אורח חיים בריא ומניעה אפשרית של מחלת הסרטן. בנוסף לליווי הפרטני מעבירה שרון גם הרצאות בנושא "תזונה אנטי סרטנית אצלך בצלחת”, ושתי סדנאות דגל בהן היא מעבירה כלים פרקטיים להכנת אוכל בריא, נעים, צבעוני וטעים שקל להכין אותו, ולבנייה ותכנון של תפריט מסודר.

סדנת הבישול לאכילה נכונה היא סדנה בעלת מפגש אחד של כמה שעות בו מעבירה שרון טיפים, מידע ומתכונים לקניית חומרי גלם טובים וניהול אכילה נכונה. הסדנה השניה היא סדנה בעלת כמה מפגשים המכונה "תזונה אנטי סרטנית אצלך בצלחת”, כאשר כל אחד מהמפגשים מוקדש לקבוצת מאכלים אחרת כמו: פירות וירקות, קמחים וסוכרים, דגנים וקטניות, ממתיקים ועוד. הסדנאות האלו מבוססות על מחקרים שנעשו בתחום התזונה והסרטן, כאשר שרון למעשה "מתרגמת" מחקרים אלו בתחום התזונה למתכונים, תפריטים ותבשילים אותם היא מעבירה בסדנה. הסדנאות פרקטיות לחלוטין, ובסופן תכירו היטב את העקרונות המנחים על מנת לנהל אורח חיים בריא ואנטי סרטני.

מומלץ לקריאה בנוסף:

השאירו לנו תגובה לפוסט

למה פרובוקטור?

לכל אחד יש משהו לומר, ביקורת או פירגון ולפעמים סתם לפרוק את מה שיש לו על הלב. במקום לשמור הכל בפנים תשפכו את זה על המקלדת 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד