הפרובוקטור - לצעוק ולהוציא את כל מה שיש לנו על המדינה, וגם קצת על העולם

מתי כדאי לפנות לפסיכולוג?

רבים נוטים לחשוב כי פניה לפסיכולוג צריכה להתרחש אך ורק כאשר אדם איננו יודע כיצד להתמודד עם רחשי לבו. אך יש לראות במחשבה זו כאמת אחת ויחידה? קרוב לוודאי שלא. פסיכולוג הוא איננו איש מקצוע שמטרתו היחידה היא להביא להקלה נפשית בקרב הלוקים בסוגיות שונות בתחום בריאות הנפש. למעשה, התהליך אשר מתרחש בעת מפגש עם פסיכולוג, יכול לספק מגוון רחב של כלים אשר יועילו גם עבור אלו שמעידים על עצמם כבריאים לחלוטין.

להלן מספר תחושות יומיומיות שכולנו מכירים, ושלמעשה ניתן להסתייע רבות בכלים הניתנים במפגש עם פסיכולוג.

התמודדות עם מתח נפשי

מרגישים תשושים ועייפים? טרודים מן העבודה ולא מצליחים להתגבר על רצף ושצף המחשבות? כאבי הראש פוקדים אתכם באופן תכוף? ייתכן מאוד שהמתח הנפשי שהתקבע אצלכם כתוצאה מן השגרה השוחקת, הופך אט אט למוטיבים שמאפיינים סטרס.

לחץ נפשי לטווח קצר יכול להועיל, והוא אף נדרש לעתים כדי שנבצע עבודות שונות במהירות. ועם זאת, כאשר הוא איננו מבוקר או פוחת, הרי שהוא עלול הופך לתסמינים פיזיולוגיים אשר יכולים להסב לנו לא מעט סבל, ואף להחליש את המערכת החיסונית.

התמודדות עם בעיות שינה

סובלים מבעיות שינה אחת לתקופה או באופן תכוף? ייתכן מאוד שאת התשובה לכך תוכלו למצוא בעת מפגשים מסודרים עם פסיכולוג, ולאו דווקא בתרופות ועזרים חיצוניים שיגבירו את תחושת הנמנום.

מפגש עם פסיכולוג הוא איננו דבר מה חדפעמי בו תקבלו את הכלים, ותוכלו ליישמם החל מן הרגע הראשון. מפגשים מסודרים לאורך זמן, יאפשרו לנו להכיר טוב יותר את עצמנו, את המחשבות אשר לעתים לא נותנות לנו לישון וגורמות לנו להתהפך במיטה, את הרגשות והתחושות הנלווים למקומות בהם קשה לנו. הכרה זו תאפשר לנו להתחיל לחפש מענה ראוי למקורות המתח בחיינו, אם בטיפול עצמו ואם במהלך השבוע עד לפגישה הבאה. תהליך זה עשוי להעניק למצוא מרגוע למכאובנו, ובכך לאפשר לנו לישון טוב יותר

התמודדות עם כאבים כרוניים

בדומה לבעיות שינה, כך התמודדות עם כאבים כרוניים איננה חייבת להתמקד אך ורק בתרופות. לעתים, ההתמודדות עם כאב כרוני שנגרם כתוצאה מתאונה או מחלה, יכולה להסתייע במפגשים מסודרים עם פסיכולוג.

בין השיטות עליהן ניתן לשים את הדגש, אפשר לציין את המיינדפולנס, הלא היא מדיטציה בה ניתן להעביר את המיקוד מן הכאב, אל עבר אזורים שונים נוספים בגוף. בין היתר, הטכניקה מתבססת על 'סריקת איברים' בה מתמקדים בתחושה של כל אחד מחלקי הגוף, ריכוז בתחושה הפיזית של שאיפה ונשיפה, הקשבה מודעת לצלילים שסביבתנו ועוד.

השאירו לנו תגובה לפוסט

למה פרובוקטור?

לכל אחד יש משהו לומר, ביקורת או פירגון ולפעמים סתם לפרוק את מה שיש לו על הלב. במקום לשמור הכל בפנים תשפכו את זה על המקלדת 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד