הפרובוקטור - לצעוק ולהוציא את כל מה שיש לנו על המדינה, וגם קצת על העולם

זומנתם לחקירה? אל תוותרו על ייעוץ משפטי

נ' הוא אדם נורמטיבי מן השורה. הוא מעולם לא עבר על החוק, הוא משלם את מסיו, בשירות מילואים פעיל ובעל למשפחה נהדרת עם שני ילדים.

נ' מעולם לא שיער כי אורח חייו ישתנה מן הקצה אל הקצה, ובטח לבטח שלא דמיין את התרחיש הנוכחי בו הוא ממתין להגעתם של החוקרים בתחנת המשטרה. נ' היה מעורב בתאונה קשה בה פגע ברכב והוביל לפצוע אנוש ולהרוגה.

בירור הנסיבות? או מציאת האשמים?

נ' כמו רבים אחרים, מוכן לשתף פעולה בחקירה וחש כי איננו זקוק לשירותיו של עורך דין. הוא יודע כי האשמה מוטלת עליו, אך גם יודע שלא יכול היה למנוע את שקרה. הנהג שנסע מולו בלם בהפתעה, וכך נ' שלא הספיק לבלום, מצא עצמו נכנס ברכב שמלפניו בעוצמה רבה. הוא מוכן להוכיח את חפותו והוא בטוח בה.

אך האם הוא עושה את הצעד הנכון? עורכי דין פליליים רבים יענו על כך שמדובר בטעות חמורה.

משמעותה של חקירה במשטרה

חקירה משטרתית היא איננה עניין רק תהליך משטרתי של בירור הנסיבות. כל משפט וכל מילה שאינם נאמרים במקום, הרי שהם מתועדים ועלולים לשמש כנגד נ' בבית המשפט.

חשוב להבין: חקירה היא לא אחרת מאשר איסוף ראיות לצורך הגשת כתב אישום. ייתכן מאוד שנ' עקב רצונו להוכיח את חפותו בשילוב העומס הנפשי הבלתי מבוטל, פולט "עובדות" שאינן תואמות את שאירע בשטח.

בייעוץ משפטי מטעם עורך דין פלילי, היה נ' מבין כי עליו להיצמד לעובדות בלבד, וכי כל משפט ומילה הנאמרת מפיו, דינה כדין ראייה קבילה בבית המשפט.

עמדו על זכותכם לייעוץ

נ' עוכב לחקירה מיד כשנודע כי בריאותו תקינה. לא היה לו זמן להתעכב או לחפש אחר עורך דין שיספק לו את הייעוץ הנאות. אז האם עליו להיכנס לחדר החקירות מבלי לחכות?

רבים אינם יודעים זאת, אך זכותם המלאה לדרוש כי החקירה לא תתחיל, אלא לאחר שעורך דינם יגיע אל התחנה. החוקרים אכן עלולים לנסות ולשכנע כי מדובר ב"מספר דקות בודדות" ו"כמה שאלות וסיימנו". אך זכרו כי עבורכם מדובר בלא פחות מאשר עתידכם.

מה הייעוץ המשפטי כולל?

לאורך הייעוץ, מקבל הלקוח את המידע המקיף אודות זכויותיו במהלך החקירה לרבות הזכות לשתיקה עבור מניעת הפללה עצמית.

כמו כן, עורך הדין מבקש לברר את נסיבות המקרה ומדריך כי כל השערה או מחשבה שהיא איננה עובדה מן השטח, הרי שמוטב שלא לאמרה כלל בחדר החקירות.

 

השאירו לנו תגובה לפוסט

למה פרובוקטור?

לכל אחד יש משהו לומר, ביקורת או פירגון ולפעמים סתם לפרוק את מה שיש לו על הלב. במקום לשמור הכל בפנים תשפכו את זה על המקלדת 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד