הפרובוקטור - לצעוק ולהוציא את כל מה שיש לנו על המדינה, וגם קצת על העולם

איך רשתות חברתיות משפיעות על קידום בגוגל?

לא פעם ראינו את גוגל מכחישים שפעילות ושייח ברשתות חברתיות סביב מותג כזה או אחר משפיעות על קידום בגוגל אך בפועל, כל איש מקצוע מתחום הפרסום בדיגיטל יודע שגוגל אינם יכולים להתעלם ממה שמתרחש ברשתות החברתיות מאחר ומדובר באתר כמו שאר האתרים שגוגל מנטרים.

חשוב לזכור, גוגל אומרים שהאלגוריתם שלהם אדיש לפעילות ברשתיות חברתיות אך אם נבחן את הדברים נוכל לראות כי יש השפעה ישירה על קידום בגוגל של האתר שלנו, לעיתים השפעה זו יכולה להיות משמעותית מאד.

מהו קידום בגוגל?

קידום בגוגל יכול להיות מגוון אפשרויות של פרסום בגוגל כאשר שתי האפשרויות הבולטות ביותר הן קידום בגוגל בתשלום או קידום ממומן בו מקימים קמפיין פרסומי אשר מופיע באזורים שונים בגוגל. האפשרות השניה היא קידום אורגני בגוגל אשר מתבסס על קידום מילות מפתח המופיעות במיקומים גבוהים באזור האורגני בגוגל. 

הקשר בין CTR לרשתות חברתיות

CTR או בשמו המפורש "יחס בין מספר ההקלקות למספר החשיפות" הוא אחד הגורמים המשמעותיים ביותר בתהליך הפרסום או תהליך של קידום בגוגל. באופן כללי ניתן לומר כי ככל שיהיו יותר גולשים באתר כך החשיפה תהיה גדולה יותר ובהתאם לכך ירכשו יותר מוצרים. על מנת לגרום לגולש להכנס דווקא לאתר או לעמוד הנחיתה שלנו ניתן לעשות מספר פעולות כגון אופטימיזציה לעמוד או לאתר, שיפור מהירות האתר או העמוד, הוספת תגיות SEO וכדומה. כל אלו יכולים לעשות הבדל משמעותי בנושא קידום בגוגל. 

אז האם רשתות חברתיות אכן תורמות לקידום בגוגל?

לאחר שהסברנו את תהליך הפרסום בגוגל והסברנו מהו קידום בגוגל ניתן לענות על שאלה זו באופן חד משמעי – כן! רשתות חברתיות אכן עוזרות לתהליך קידום בגוגל במגוון דרכים.
רשתות חברתיות הן חלק בלתי נפרד מהאינטרנט וגוגל לא יכולים להתעלם מכך. שייח שקיים ברשת החברתית סביב מותג חייב "לעניין" את גוגל מאחר וגוגל עוסק בעיקרו ברלוונטיות. אם יש שייח חיובי או שלילי סביב מותג מסוים זה יכול לעזור לגוגל להבין מהו הנושא הבוער באותו יום או פרק זמן.
דבר נוסף שתורמות הרשתות החברתיות לתהליך של קידום בגוגל הוא כל הנושא של קישורים. אמנם גוגל אינם עוקבים אחר קישורים מרשתות חברתיות אבל זה כן יכול לעזור להם להבין סביב מה השייח ומה אנשים אוהבים.  הקישורים מפנים גולשים לעמודים שונים באתר וכך גוגל יכול לסרוק מהר יותר את האתר ולהגיע לכל האזורים בו.

לסיכום

בשנים האחרונות בוצעו אין ספור מחקרים שבחנו את השאלה "האם רשתות חברתיות משפיעות" על קידום בגוגל. בטח לא תופתעו לגלות שמחקרים רבים מצאו קשר ישיר בין שתי הפלטפורמות הענקיות האלו. גוגל ופייסבוק ימשיכו להתחרות אחת מול השניה אך באותו זמן גם לתרום אחת לשניה בצורות עקיפות.

השאירו לנו תגובה לפוסט

למה פרובוקטור?

לכל אחד יש משהו לומר, ביקורת או פירגון ולפעמים סתם לפרוק את מה שיש לו על הלב. במקום לשמור הכל בפנים תשפכו את זה על המקלדת 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד