הפרובוקטור - לצעוק ולהוציא את כל מה שיש לנו על המדינה, וגם קצת על העולם

בדיקת רגישות למזון

 

 

המזון המתפרק בגופנו מתפרק לחומצות אמינו, חומצות שומן וכד'. רוב המוצרים מתפרקים למולקולות קטנות ואלו נספגות בדם ובדפנות המעי בכדי להזין את הגוף עצמו. מנגד, חשוב לציין כי יש מוצרים שלא מתפרקים בגוף בצורה הטובה ביותר ולכן הם לא תמיד מתאימים לאנשים שבוחרים בהם. מכאן, למעשה נגרם לא פעם עניין של רגישות לאוכל מה שמצריך גם בדיקת רגישות למזון. אז למה בכל זאת אוכלים מאכלים לכאורה שערכם הקלורי נמוך ועדיין משמינים? את כל המידע במאמר שלפניכם.

עד כמה אתם רגישים למזון?

בדיקת רגישות למזון מתייחסת להפרעות נוספות הקשורות גם בעלייה במשקל. בקטע הזה מדברים על התגובה החיסונית לחלק מהאוכל. כאמור, יש מזונות שידועים כמעוררי תגובה חיסונית כמו חלב, אגוזים, קטניות ועוד היות ואלה עוברים ללא פירוק סופי והם מזוהים כגורם זר. במצב הזה, הרגישות הזו עלולה לתקוף את האדם ולגרום למצב דלקתי שקשור בעיקר לכמות או לתדירות של אכילת מזון זה.  בסיכום דבר, יש בהחלט מזונות שיכולים עורר תגובה חיסונית שהיא מוטעית וזו עלולה לקרות בעקבות קליטה של המזון כגוף זר – בדומה לזה שלא עבר את התהליך של הפירוק הנכון.

מה קורה כשיש רגישות למזון?

כפי שהבנתם, כאשר נדרשת בדיקת רגישות למזון, עולה גם עניין התסמינים, איך מבדילים בין מגוון הרגישויות? שאלה טובה. יש תסמינים המופיעים באופן מידיי ויש המופיעים רק לאחר זמן מסוים. בכל אופן, התסמינים הם נפיחות בשפתיים, פריחה ואדמומיות בעור, בצקות, גרד, קושי לנשום טוב ועוד. כאשר מדברים על התסמינים הללו, מדברים על אלרגיה שלא קשה לזהות, כאמור, תסמינים מוכרים שהם ביטוי ברור לרגישות כזו או אחרת הקשורה במזון.

ואיך כל זה קשור לבדיקת רגישות?

בדיקת רגישות מזון שמבצעים בזמן יכולה לעלות על הסימפטומים – בעיקר אלו שלא ניתן להבחין בהם מן ההתחלה. בעוד הביטויים לרגישות משתנים, חשוב ביותר לעשות את זה כמה שיותר מהר בכדי לגרום כמה שפחות נזק. המעי הדק – הוא למעשה גורם עיקר הבעיות היות ודרכו עוברים מרבית המזונות שכבר התפרקו. אז בדרך למעי הגס ולזרם הדם, זה מה שקורה וכאשר קיים מחסום זה לא מאפשר להעביר כל דבר לרבות מולקולות שלא הצליחו להתפרק ובו זמנית לא הצליחו לעבור למחזור הדם. חשוב לציין, לא תמיד תרחיש זה קורה ממזון אלא גם מנטילת תרופות או כימיקלים אחרים.

אז בעוד המוצרים המשמשים שימוש יומיומי הם אלו שגורמים לכל הבעיות, אין ספק כי בדיקת רגישות מזון יכולה לפתור לא מעט מהתרחישים הללו. כאמור, בעקבות בעיית רגישות זו, מופיעות בעיות עלייה במשקל, עייפות, התקררות תכופה ועוד. רוצים למנוע את זה? לא יודעים מה מותר או מה אסור לכם לאכול? בדיקת דם פשוטה אחת תגיד לכם בדיוק ממה להימנע.

 

השאירו לנו תגובה לפוסט

למה פרובוקטור?

לכל אחד יש משהו לומר, ביקורת או פירגון ולפעמים סתם לפרוק את מה שיש לו על הלב. במקום לשמור הכל בפנים תשפכו את זה על המקלדת 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד