הפרובוקטור - לצעוק ולהוציא את כל מה שיש לנו על המדינה, וגם קצת על העולם

כתב הגנה – שאלות ותשובות

שופט בבית משפט

כאשר אדם (או ישות משפטית אחרת) מקבלת זימון לבית המשפט לתביעות קטנות, כלומר כאשר מוגש נגד הישות המשפטית כתב תביעה, עומדת בפניו הזכות להגיש כתב הגנה. זוהי הזדמנות עבור הישות המשפטית להציג את גרסתה. אבל מה צריך לדעת על כתב הגנה והפרוצדורות הקשורות? להלן תשובות כמה מהשאלות השכיחות בנושא כתב הגנה:

האם זוהי חובה להגיש כתב הגנה?

לא. אין זו חובה להגיש כתב הגנה, זוהי זכות ומומלץ לממשה. אי הגשת כתב הגנה מעניקה יתרון לתובע ומקצרת את הדרך להפסד בתביעה. לא מומלץ לוותר על הגשת כתב הגנה, זה פותח בפני התובע את הדלת לבקשת פסק דין המבוסס אך ורק על כתב התביעה, דבר שלא משחק לטובת הנתבע.

האם אי הגשת כתב הגנה תביא בהכרח להפסד בתביעה קטנה?

אי הגשת כתב הגנה מגדילה את הסיכויים להפסד בתביעה, אך אין זה נכון להגיד שבהכרח תפסידו בתביעה. היו מקרים בעבר בהם נתבעים זכו בתביעה למרות שלא הגישו כתב הגנה. אך לשם כך דרוש כתב תביעה מופרך לחלוטין.

האם השופט יקשיב לטענות הנתבע גם ללא כתב הגנה?

במקרה שלא הוגש כתב הגנה, או שכתב ההגנה לא הוגש במועד המתאים, התובע יכול לבקש שיינתן פסק דין המבוסס אך ורק על כתב התביעה. השופט יכול לקבל את בקשתו, אך על השופט עדיין חלה החובה לקיים משפט צדק והוא יכול לזמן את שני הצדדים לדיון למרות שלא הוגש כתב הגנה.

כיצד מגישים כתב הגנה?

כבר בעת קבלת כתב התביעה, הנתבע מקבל את הטופס להגשת כתב הגנה (טופס 3). אין חובה למלא טופס זה, ניתן להדפיס כתב הגנה. את הטופס יש להציג ב 3 העתקים.

כמה זמן מוקצב לנתבע לצורך הגשת כתב הגנה בתביעות קטנות?

החל מיום המצאת כתב התביעה יש לנתבע 15 יום להגיש כתב הגנה.

מה יש לכלול בכתב ההגנה?

כתב ההגנה הוא ההזדמנות של הנתבע להציג את נקודת מבטו לגבי הסכסוך ואף להפריח לחלוטין את טענות התובע. בכתב הגנה יש להכניס את כל המידע והראיות אשר יכולות להשיג מטרה זה. כל דבר אחר הוא מיותר ולא רלוונטי. במידה והנתבע חושב שגרסת התובע אינה נכונה, עליו להציג את סדר ההתרחשויות אשר הביאו לסכסוך בצורה כרונולוגית ותמציתית. במידה וניסית בעבר ליישב את הסכסוך עם התובע מחוץ לכתלי בית המשפט, הצג זאת בכתב התביעה.

אילו ראיות ניתן להוסיף לכתב ההגנה?

כל מסמך כמו חוזה, זיכרון דברים, קבלה, תצלום, תדפיס שיחות, תיעוד התקשרויות וכיוצ“ב התומכים בגרסת כתב ההגנה יכולים להיות ראיות תומכות אותן יש לצרף לכתב ההגנה.

מה לגבי עדים?

גם עדים אשר נכחו במקום ויכולים לתמוך בגרסתך יכולים להגיע לבית המשפט. עלייך להזמינם ולוודא שיגיעו לבית המשפט. יש לציין את שמות העדים בכתב התביעה.

השאירו לנו תגובה לפוסט

למה פרובוקטור?

לכל אחד יש משהו לומר, ביקורת או פירגון ולפעמים סתם לפרוק את מה שיש לו על הלב. במקום לשמור הכל בפנים תשפכו את זה על המקלדת 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד