הפרובוקטור - לצעוק ולהוציא את כל מה שיש לנו על המדינה, וגם קצת על העולם

פיזיותרפיסט ספורט

גוף האדם הוא מכונה מאוד מתקדמת וחכמה, והרופאה המודרנית מנסה לעמוד בקצב של הגוף הזה עם גילויים חדשים כל פעם מחדש, כאלה שמסייעים להעניק טיפולים שהם הרבה יותר טובים ומסייעים בהחלמה ובהצלת חיים. ככל שיודעים יותר על גוף האדם כך יכולים להעניק את הטיפול הכי מתאים, ולרוב טיפולים שהם סוג של רפואה הם כאלה אשר עבורם יידרשו לימודים מעמיקים כדי לייצר מצב של ריפוי באופן הכי ראוי.

אחד מן התחומים הללו הוא פיזיותרפיה, כאשר יש לפיזיותרפיסטים את הכלים הנדרשים על מנת להביא אל ספורטאים את פעולות השיקום לאחר הזיהוי של סוג הפציעה וגורם החבלה. הטיפול הוא פרטני פר אדם, וכמעט כל ספורטאי ניגש אל טיפולי פיזיותרפיה בשלב מוקדם או מאוחר של חיי הספורט שלהם הוא מקדיש את מיטב שנותיו.

אצל מי מבצעים את הפעולה

איך יודעים כי פיזיותרפיה שאותה מקבלים היא כזו שנעשית אצל פיזיותרפיסט ספורט? קודם כל ניגשים אל אדם שלמד פיזיותרפיה, אדם כזה למד לימודי פיזיותרפיה וכן שיש לו תעודה של מטפל לאחר שסיים לימודי תואר ראשון במשך של ארבע שנות לימוד שיכולים להיות עם הדגש על אורתופדיה, אונקולוגיה, רפואת ילדים וטיפול התפתחותי, נוירולוגיה, ובמקרה הספציפי הזה שבו אנו דנים- רפואת ספורט. כמו בכל מקצוע שאותו לומדים לתואר זו ההתמחות הספציפית שאותה נדרשים לוודא כי היא קיימת ורק לאחר מכן להתקדם אל עבר מדדים אחרים שאולי אותם מעדיפים אצל הפיזיותרפיסט הנבחר.

מי צריך פיזיותרפיסט ספורט

בהגדרה זה כבר די פשוט להבין באלו סוגים של אנשים פיזיותרפיסט בעיקר מטפל. אנשים אשר עוסקים באימוני ספורט בצורה חוזרת ונשנית אם באופן שהוא חובבני ואם באופן שהוא מקצועי לחלוטין בתור העבודה העיקרית שלהם, הם גם כאלה אשר בשל כל אלה שוחקים את הגוף ומביאים אותו אל מצב שבו התאוששות היא דבר חשוב במיוחד לאחר פציעה.

הפיזיותרפיסט הוא למעשה האדם אשר מסייע לספורטאים להתאושש לאחר פציעות ספורט שונות שנגרמו לו מענף הספורט בו הוא מתאמן, הוא מביא בסיוע תהליך של שיקום שכולל בקרה על תוכנית האימון הפרטנית לכל מטופל שניגש אליו וזאת על מנת למנות סיטואציה של פגיעה נוספת ותנועה שיכולה להיות לא מתאימה בזמן הזה של ההחלמה.

לא רק לספורטאים

למעשה, המומחיות של פיזיותרפיסט היא אומנם עבור ספורטאים שסובלים מפציעות כתוצאה מאימוני גוף אינטנסיביים, אך ניתן לפנות אל מומחים מעין אלה גם עבור מקרים שבהם בני אדם זקוקים לעבודת הפיזיותרפיסט לאחר שהם עברו תאונת דרכים קלה או קשה.

פיזיותרפיסטים נוספים מתמחים בסיוע למטופלים שמגיעים אליהם לטיפולים גם לאחר ניתוח של החלפת מפרקים, גם עבור טיפול בתסמונת מפרקי הלסת גם שיקום לאחר ניתוח אורטופדי וכן בביצוע של אבחון עבור פציעות מפרקים באזורים השונים של גוף האדם.

השאירו לנו תגובה לפוסט

למה פרובוקטור?

לכל אחד יש משהו לומר, ביקורת או פירגון ולפעמים סתם לפרוק את מה שיש לו על הלב. במקום לשמור הכל בפנים תשפכו את זה על המקלדת 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד