הפרובוקטור - לצעוק ולהוציא את כל מה שיש לנו על המדינה, וגם קצת על העולם

איך להתנהל יותר נכון דיגיטלית בזמן בחירות

יום בחירות

מי מאיתנו שמקדם אתרים אישיים או כשירות לעסקים אחרים יודע כמה זו עבודה קשה ומאתגרת. לפעמים זו יכולה להיות עבודה סיזיפית מאד כאשר ה'שכר' על עמלנו מגיע רק לאחר חודשים ארוכים. קידום אורגני הוא גם שוק מאד תחרותי בו אנחנו נאבקים על מספר מצומצם של מקומות מול הרבה מתחרים אחרים, כאשר הרבה מהם כשרוניים, יצירתיים וחרוצים לפחות כמונו.

בשביל לייצר לעצמנו יתרונות בעולם הזה, אנחנו צריכים לחשוב מחוץ לקופסה. במאמר הזה נבחן כיצד יהיה נבון להתנהל לפני ובזמן בחירות. בחירות, בין אם עירוניות או לכנסת ישראל, מהוות אירוע שלא חוזר על עצמו בכל שנה. בזמן בחירות ישנם כמה מאפיינים התנהגותיים מאד ברורים אצל אנשים וזה משפיע גם על נושאים שאינם קשורים באופן ישיר לבחירות.

מבחינת ענקיות הפרסום, גוגל ופייסבוק, גם שם ישנן התפתחויות מעניינות ודברים שצריך להכיר.

המאמר הזה יתן לכם כמה כלים אבל בעיקר יעורר אצלכם ויביא לתודעה כמה נושאים. לא על הכל נוכל לענות כאן פשוט מכיוון שלא הכל ידוע, מה שבטוח הוא שנעורר כאן שאלות מאד מעניינות. אתם מוזמנים להגיב למאמר לגבי כל נושא בו. אנחנו כולנו ביחד בסירה הזו, מנסים להבין לאן היא שטה…

בחירות – מה קורה לנו?

לבחירות יש מין דינאמיקה שחוזרת על עצמה בכל פעם שהן נערכות. ככל שמועד הבחירות מתקרב, קצב הידיעות הפוליטיות עולה. זה נתמך כמובן על ידי חיפושים רבים והולכים והתעניינות ברשתות החברתיות לגבי הבחירות. עכשיו צריך להבין, תחת הנושא 'בחירות' יכול להופיע כמעט כל דבר עלי אדמות: החל בכתבות על ידוענים, דרך כלכלה, בטחון, תחבורה ועד נושאים אזוטריים כגון ריפוד מושבי עור – האם זה עור פרה או עור צבי… בבחירות נאמרים הרים של מילים ובניגוד לזמנים אחרים, רבים דווקא קוראים את אותם הרי מילים.

נושא נוסף שמגיע בבחירות הוא היצריות והיצירה של מחנות ושבטים. הפוליטיקה בישראל היא עניין מאד חי אבל בזמן הבחירות זה פשוט משהו מציף ובועט. כל דבר מתפרש בהקשרים פוליטיים או של שייכות למחנה כזה או אחר. בזמן בחירות יש לנו הרגשה שמאמצי השיווק שלנו כולם נמצאים בצילו של משהו גדול יותר. כיצד אנחנו פועלים בזמנים מוזרים כאלו? הנה:

הכנה

בחירות לא 'נופלות' עלינו בהתראה של שעות, הן מוכרזות חודשים מראש לפחות. זה אומר שאנחנו צריכים להכין את הנכסים האינטרנטים שלנו לזמן בחירות. כפי שכבר ציינו, אין כמעט נושא שלא קשור איכשהו לבחירות בין אם בצורה ישירה או עקיפה. הוסיפו לזה את הרצון והסקרנות של אנשים רבים וקיבלתם אפשרויות טירגוט רבות ויצירתיות.

ניתן לשלב ביטויים שקיימים בבחירות עם נושאים שרלוונטים לאתר שלנו וליצור מזה תוכן ממוקד שיביא תנועה חדשה. דאגו ליצור תוכן שלא יגרום לכם לאבד גולשים מכיוון שהוא פוליטי. מה שכן תוכלו ותצטרכו לעשות הוא לפחות לכלול את שמות כל המפלגות והסיעות שרצות בבחירות. אם ישנם פוליטיקאים חדשים שגם קשורים לנושא, זה יהיה יתרון להכניס את השם שלהם ולהרוויח תנועה.

אם ניקח לדוגמא את הבחירות הארציות האחרונות, אפשר לציין שבני גנץ ומפלגתו (עוד לפני שהתאחדו עם יש עתיד) נעדרו בנוכחות אורגנית בגוגל באופן משמעותי – דבר שהיה אפשר לפתור על ידי הכנה מוקדמת והקמת קמפיין ממומן לפחות עבור שמו של גנץ, לדוגמא). אז לא משנה אם הפתרון הוא קידום אתרים או פרסום ממומן – יש לקחת צעדים בהתאם.

האסטרטגיה כאן היא להתחיל מוקדם עם יצירת התוכן הזה ולספק תוכן שצופה את הבאות. אם תזהו נושא שהולך להיות חם ותקדימו אותו עם תוכן רלוונטי – תוכלו להגיע בקלות יחסית למקומות גבוהים בדפי החיפוש. זה דורש הרבה יצירתיות ועבודה אבל יש כאן פוטנציאל גדול.

בזמן הבחירות

שימו לב שהתנהלות קמפיינים אליה הייתם מורגלים לא תוכל להיות אותו הדבר בזמן הבחירות. עלויות הפרסום יכולות להיות גבוהות יותר מכיוון שהרבה גופים מתחרים מולכם ולהם יש תקציבים הרבה יותר גדולים. אולי זה דווקא זמן טוב להוריד את הרגל מהדוושה ולשמור את התקציב למתי שהוא יהיה יותר יעיל. שימו לב לכל מיני עדכונים והתפתחויות.

בבחירות 2019, עיקר הזירה היתה בפייסבוק. גוגל למעשה ויתרו על הפרסום הפוליטי מתוך בחירה מודעת. הם לא רצו להכנס לשדה המוקשים הזה והעדיפו להישאר נקיים. זו היתה הזדמנות למי שהיה רגיל לפרסם בפייס להעביר יותר תקציבים לגוגל שהיה יותר 'פנוי' הכל באופן יחסי.

בזמן הבחירות חשוב גם לשמור על הפרופילים האישיים שלנו ושל בכירים או שותפים בעסק שלנו מכל מיני סקנדלים. נושאים פוליטיים יכולים להיות מאד מקטבים. אל תתפתו לכל מיני תגובות או שיתופים אפילו אם אתם צודקים 100% אחוז בהם. תשמרו על ניטראליות בפרופילים שמזוהים עסקית. הייתם פעם בשוויץ? ראיתם מה אפשר להשיג עם קצת נייטראליות (ונשק אישי לכל אזרח)?…

סיכום

בחירות הן אירוע לא צפוי שיכול להוות הזדמנות קידום מצויינת למי שיודע להתכונן אליו כראוי. יחד עם זאת, אל תתאכזבו אם התוצאות שלכם בזמן הבחירות דווקא אינן מזהירות. בגלל שזהו אירוע נדיר ולא צפוי, קשה יהיה לדעת לחלוטין מה יעבוד ולעיתים צריך יותר מזל משכל…

השאירו לנו תגובה לפוסט

למה פרובוקטור?

לכל אחד יש משהו לומר, ביקורת או פירגון ולפעמים סתם לפרוק את מה שיש לו על הלב. במקום לשמור הכל בפנים תשפכו את זה על המקלדת 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד