הפרובוקטור - לצעוק ולהוציא את כל מה שיש לנו על המדינה, וגם קצת על העולם

הסכם לחיים משותפים בקרב ידועים בציבור

הסכם לחיים משותפים

בישראל של היום, למרות העידן המודרני והנאור לכאורה בו אנו חיים, עדיין יש הבדל משמעותי בין זוגות שמחויבותם הפכה רשמית מבחינה דתית לכאלה שלא. בקרב אלה שלא נישאו בחתונה דתית, יש כאלה שהיו רוצים לעשות זאת אך לא יכולים כמו זוגות חד מיניים או כאלה בהם הגבר כהן והאישה גרושה. יש גם זוגות שבוחרים שלא להינשא אך חיי השיתוף והמחויבות ההדדית אצלם אינם פחותים. המדינה למעשה יוצרת אפליה בכך שחוק יחסי ממון קובע כי רק ממונם של זוגות נשואים יחולק באופן שווה. יתר הזוגות החיים יחד ונחשבים ידועים בציבור צריכים למעשה לדאוג לעצמם. הדרך לעשות זאת היא באמצעות הסכם לחיים משותפים.

מהו הסכם לחיים משותפים?

בני זוג הנחשבים ידועים בציבור מנהלים למעשה משק בית משותף וחיים באופן זהה לחלוטין לאורח חייהם של זוגות נשואים. היום יש אמנם חוקים שנוספו ותקפים לגביהם כמו חוק זקנה ושארים, מזונות או זכות לרכוש במקרה של פטירה. עם זאת, החוק אינו מגדיר איך יחולק הרכוש במקרה של פרידה. כך, חלוקת הרכוש הופכת לנושא סבוך כאשר מגיעים לסיטואציה הטעונה והמורכבת ממילא. ישנן סוגיות כמו המועד הרשמי בו הפכו בני הזוג לידועים בציבור, מהו הרכוש הנחשב משותף ועוד המקשים מאוד על התהליך. לכן, הסכם לחיים משותפים הנקבע וכולל בתוכו את הפרטים הקטנים ביותר חוסך הרבה מאוד שאלות לא פתורות בהמשך.

מה כולל בתוכו הסכם לחיים משותפים?

הסכם לחיים משותפים כולל בתוכו את כל הפרמטרים הקשורים לחיים המשותפים של בני הזוג. מדובר על נושאים הקשורים לחיי היומיום, חלוקת המחויבות הכלכלית, נושאים העולים הקשורים לילדים, חובותיו של כל אחד מבני הזוג כלפי האחר. חלק חשוב ומשמעותי מאוד בהסכם הוא חלוקת הרכוש במקרה של פרידה. בהסכם ישנה קביעה חד משמעית מהו המועד שהחל ממנו רכוש שהצטבר נחשב לרכוש משותף. יקבע גם כל הקשור לרכוש שצבר כל אחד מבני הזוג לפני אותו מועד, בין אם זהו רכוש פיזי כמו נדל"ן, רכבים, תכשיטים, כלי בית ועוד ובין אם רכוש כמו פנסיה או ביטוחים. בנוסף ניתן ואף כדאי לכלול בהסכם פתרונות למצבים קשים שאיש אינו אוהב לחשוב או לעסוק בהם בטרם הגיעו כמו מחלה קשה של אחד מבני הזוג.

האם הסכם ממון זהה להסכם חיים משותפים?

הסכם לחיים משותפים דומה מאוד להסכם ממון. ההבדל בין הסכם ממון להסכם לחיים משותפים מייצג בדיוק את ההבדל בין זוגות נשואים לבין זוגות שהם ידועים בציבור והוא החותמת של גוף רשמי. על מנת שהסכם ממון יהיה תקף הוא צריך לעבור חתימה של בית משפט לענייני משפחה, בית דין רבני או נוטריון. הסכם לחיים משותפים אינו דורש חתימה של גורם רשמי על מנת להיות תקף. עם זאת אפשרי ואף מומלץ לאשרו בבית משפט לענייני משפחה. בנוסף, הסכם לחיים משותפים  גם עוסק בנושאים רבים יותר אשר מוסדרים בחוק כשמדובר בזוגות נשואים.

למי מומלץ לפנות לביצוע הסכם לחיים משותפים?

מומלץ לפנות לעורך דין לענייני משפחה, כשלעורך דין שהוא גם מגשר יש יתרון. עורך דין שהוא גם מגשר מכיר היטב את החוקים המקבילים התקפים לגבי זוגות נשואים אך גישתו היא גישה מגשרת המסייעת לבני הזוג ליצור את ההסכם המתאים להם. הסכם לחיים משותפים נעשה גם כשבני הזוג חיים יחד ומקווים לחיות יחד עוד זמן רב כך שאין סיבה ליצור אווירה לוחמנית אלא להיפך- אווירה מגשרת ומאחדת.

השאירו לנו תגובה לפוסט

למה פרובוקטור?

לכל אחד יש משהו לומר, ביקורת או פירגון ולפעמים סתם לפרוק את מה שיש לו על הלב. במקום לשמור הכל בפנים תשפכו את זה על המקלדת 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד