הפרובוקטור - לצעוק ולהוציא את כל מה שיש לנו על המדינה, וגם קצת על העולם

טיפים לעסק בישראל שרוצה להתחיל למכור את המוצרים שלו באינטרנט

המעבר הטבעי של חנויות מקומיות רבות מ"אוף ליין" אל ה"און ליין", נבע מההבנה כי גם כאן בארצנו הקטנטונת קיים צורך בפלטפורמת האינטרנט, בכדי למצות עד הסוף את פוטנציאל ההכנסות של עסק, כמעט בכל תחום מסחר שהוא. נשאלת השאלה: האם כל מנהל של עסק ישראלי יכול לייצר לעצמו אתר אינטרנט חי ונושם, שלא רק שיסייע לחשיפה של החנות שלו, אלא גם יוסיף נתח נכבד לרווחים ובאופן קבוע? התשובה היא – בהחלט כן, רק צריך לדעת כיצד לעשות זאת בצורה חכמה.

מכירת מוצרים באינטרנט עשויה להפוך למקפצה עסקית אדירה

הצלחה של אתר אינטרנט עסקי במקום כמו ישראל, שבו עסקים פיזיים דומים מוצאים את עצמם לא פעם בתחרות על כמות מצומצמת של לקוחות, חייבת להתחיל בהבנה אמיתית של "איך זה עובד" ושימוש בכלים המותאמים ספציפית למדינה שלנו. בהיותה של חנות אינטרנטית נגישה למגוון הרבה יותר רחב של לקוחות בהשוואה ל"אחותה" – החנות הפיזית, יש לה באופן טבעי פוטנציאל להגדיל משמעותית את נפח הרווחים של העסק ולהעניק שירות לצרכנים מהצפון ועד הדרום. זו יכולה בהחלט להיות מקפצה והזדמנות אדירה עבור בעלים של עסק, מנוסה ככל שיהיה, שרגיל להיקף מכירות מסוים וכעת נפתחת בפניו אופציה להגדלה משמעותית שלו, כזו שלא העז לחלום עליה.

אם לוקחים כדוגמה בוטיק אופנה הממוקם בקיבוץ צפוני, אפילו אם החנות עושה חיל בסביבתה ומוכרת כבוטיק מוביל, הסיכויים שאדם המתגורר באילת או אפילו בתל אביב ירכוש משם פריטים שואף לאפס. אך במידה שבעלים של עסק כזה יחליט להקים חנות מקוונת ויתחיל למכור את הסחורה שלו גם און ליין ולהציע משלוחים לכל חלקי הארץ, כל זאת בנוסף על המכירות בחנות הבגדים הפיזית – מדובר בהגדלה משמעותית של הפוטנציאל העסקי להגיע לקהלים שהיו בלתי מושגים עד אז.

למה רק של הפוטנציאל? הצלחה אמיתית של עסק מקוון, תלויה בהכרח ברמת החשיפה שהוא מגיע אליה ובאיכות התוכן שהוא מכיל, שמצליח – או שאינו מצליח – לגרום לאנשים לבצע את הקניות שלהם דווקא ברשת במקום בחנות רגילה, גם אם האופציה השנייה נגישה ונוחה. המטרה של מי שמקים חנות וירטואלית בישראל, אם כן, היא לגרום לגולשים לפעול ולקנות מהעסק שיש לו את האתר ומעניק גם שירות מלא בלי שהצרכן יצטרך לצאת מהבית. אם לקוח בחר בחנות הווירטואלית הזו במקום לפנות למתחרים של העסק, גם אם הם מנהלים חנות פיזית דומה הנמצאת בסמוך למקום המגורים של הגולש – עניין לגמרי אפשרי בישראל הקטנה – מדובר בהשגת המטרה וקטיפת הפירות של ההשקעה באתר העסקי.

עצות לבנייה של אתר אינטרנט וחנות מקוונת עבור עסק הממוקם בישראל

חשוב להבין: למרות המיתוס הקיים, הטוען כי חנות וירטואלית אינה דורשת עבודה ואחזקה רבה, ההפך הוא הנכון. למעשה – כשמקימים חנות כזו עבור גולשים המתגוררים בישראל, חשוב להשקיע מאמצים רבים בשלב ההתחלתי אך גם בהמשך. כדאי להכיר את קהל הגולשים הנחשפים אל החנות המקוונת, להבין את המאפיינים שלהם כצרכנים וכגולשים ולבנות חנות אינטרנט אשר תעניק להם חווית שירות מעולה ותניע אותם לביצוע רכישה. קידום מכירות באמצעות רשתות חברתיות וקבלת פידבקים מהגולשים, יכול לעזור מאוד במענה על השאלה "מה הלקוח שלי מחפש באמת".

שמירה על תנועה ו"חיים" של עסק במקום כמו ישראל, דורשת פיצוח כמה שיותר מדויק באשר לדברים שעשויים לגרום לו להכניס את היד לכיס ולשלם על שירות כלשהוא. מעקב שוטף אחר נתוני המכירה בחנות המקוונת וביצוע קבוע של אופטימיזציה לאתר, יסייעו להגעה למצב של אתר מדויק המותאם לצרכן המקומי, משמע יצירת קהל לקוחות שישמחו לחזור ולקנות ממנה פעם אחר פעם.

השאירו לנו תגובה לפוסט

למה פרובוקטור?

לכל אחד יש משהו לומר, ביקורת או פירגון ולפעמים סתם לפרוק את מה שיש לו על הלב. במקום לשמור הכל בפנים תשפכו את זה על המקלדת 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד