הפרובוקטור - לצעוק ולהוציא את כל מה שיש לנו על המדינה, וגם קצת על העולם

לימודי משפטים – ללכת או לא ללכת

לימודי משפטים הם תהייה של כל מי שמתלבט על לימודים. כאשר עוברים על מערך התארים הקיימים בארץ, מובן שמשפטים יבוא כשיקול האם ללכת ללמוד את תורת המשפט העברי.

בזמן ההתלבטות, בעיקר על לימודי משפטים, רצוי שתשאלו את עצמכם את השאלות הבאות בכדי לדעת האם מתאים לכם או האם אתם בכלל מעוניינים ללכת ללמוד משפטים-

למה אתם רוצים ללמוד משפטים?

הטעות הגדולה ביותר של סטודנטים רבים היא ללכת על תואר שלא באמת מעניין אותם או ללכת על תואר ללא כל סיבה טובה נראית לעין. לדוגמא, אם אתם אוהבים סדרות חוק כמו 'חוק וסדר' למשל, חשוב שתדעו שעולם המשפט ממש לא נראה כמו שהוא בטלוויזיה.

כמו כן, עצם המחשבה על עצמכם, מסיימים לימודי משפטים, יכולה להיות מעוורת מעט כיוון שיחד עם התואר מגיעה היוקרה שבתואר. אך אין זה אומר שארבעת שנות הלימוד אינן קשות, סיזיפיות, בעלות מלל רב וממש לא מניחות את הדעת. חשבו טוב טוב האם אתם מוכנים נפשית ללימודים קשים.

שוק העבודה

אין זה סוד ששוק העבודה בקרב עורכי הדין הוא עצום. אך כשמדי שנה מצטרפים על מאגר עורכי הדין עוד עשרות או לא מאות עורכי דין חדשים, שוק העבודה יכול להפוך לשוק צר, המסנן לעצמו את הטובים ביותר ומשאיר עורכי דין רבים ללא עבודה מסודרת או נחשבת.

כמובן שעורכי דין לא מחויבים לעבוד במשרד עורכי דין כדי לבצע את העבודה שלהם, אך קחו זאת בחשבון ששוק העבודה בקרב עורכי הדין יכול להיות מלחמתי וקשה.

ציונים

על הציונים אתם צריכים לחשוב עוד לפני שאתם מבקשים להתקבל לאוניברסיטה או מכללה. אם זה לשפר את הציונים שקיבלתם בתיכון, להתכונן שלושה חודשים למבחן הפסיכומטרי וכמובן לעבור אותו בציון שיספק את המוסד האקדמי אליו אתם מבקשים להתקבל.

רף הכניסה לאוניברסיטאות ומכללות יכול להיות גבוה ולגרום לכם לעבוד קשה עוד לפני כניסתם ללימודי התואר. אז לפני שאתם מתחילים לחשוב על מערך הלמידה שלכם, בדקו כי כל הציונים שלכם מספיקים וכי אתם בדרך הנכונה.

מעמד הבירור

כאשר אתם פונים לברר על לימודי משפטים, אפשרי שאותו מוסד אקדמאי איתו אתם מבררים יבקש מכם להראות עבודות שונות שלכם, לאו דווקא בפן המשפטי, בשביל לראות מהן היכולות הבסיסיות שלכם כאשר זה מגיע להגשת עבודות וללמידה עצמית. כאשר אתם שולחים נתונים על עצמכם, חשוב שתערכו הגהה על הדברים אותם אתם שולחים, בדקו כי הכל רהוט ובמקום.

לבסוף, אם לימודי משפטים מעניינים אתכם, חפשו את הסטודנטים שלומדים עכשיו, דברו איתם ונסו להבין מהם מה הם חושבים על התואר הן מבחינת המרצים והן מבחינת החומר. כנסו לאתר הלימודים והסתכלו על החומרים המתפרסמים שם. לימודי משפט הם כה מגוונים, יכול מאוד להיות שצד אחד במשפט העברי יעניין אתכם יותר ממה שחשבתם ולמעשה יסלול עבורכם קריירה ארוכה.

השאירו לנו תגובה לפוסט

למה פרובוקטור?

לכל אחד יש משהו לומר, ביקורת או פירגון ולפעמים סתם לפרוק את מה שיש לו על הלב. במקום לשמור הכל בפנים תשפכו את זה על המקלדת 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד