הפרובוקטור - לצעוק ולהוציא את כל מה שיש לנו על המדינה, וגם קצת על העולם

מהי אנרגיה ירוקה?

מחקרים רבים ומקיפים, בעזרת טכנולוגיות מתקדמות, הצליחו להוכיח כי האנרגיה הירוקה נמצאת בכל מקום ומשפיעה על התלות של האדם בדלקים מאובנים.

אך מהי אנרגיה ירוקה ולמה היא יותר טובה מפחם או שמן?

הגדרת האנרגיה הירוקה

אנרגיה ירוקה מגיעה ממקורות טבעיים כמו למשל:

  • אור השמש
  • רוח
  • גשם
  • גאות ושפל
  • צמחים ואצות
  • וחום

משאבי אנרגיה מסוג זה הם משאבים המתחדשים באופן טבעי כשמנגד, הדלק המאובן שהוא תוצר מוגבל הלוקח מאות שנים לפתח.

כאשר משתמשים בשאבי אנרגיה מתחדשים החשיפה לנזק היא קטנה משמעותית מאשר אם משתמשים בדלק מאובן אשר מייצרים גזי חממה כתוצר לוואי ותורמים לשינוי האקלים. יצירת דלק לרוב תצריך כרייה או קידוח באדמה ולעתים גם במקומות רגישים מבחינה אקולוגית.

אנרגיה ירוקה מהצד השני, מנצלת מקורות אנרגיה הזמינים בכל העולם ובכל רגע נתון. ההתקדמות בטכנולוגיות האנרגיה הירוקה הפחיתו את עלות הפאנלים הסולאריים, את טורבינות הרוח ואפשרות לייצר חשמל עצמאית ולא להיות תלויים בחברות החשמל, הגז והנפט.

סוגי האנרגיה הירוקה

קיימים סוגים רבים של אנרגיה ירוקה ועוד סוגי אנרגיה ירוקה ממשיכים להתגלות, כשההיצע כה רב, הנה הסוגים הנפוצים ביותר לשימוש באנרגיה ירוקה-

אנרגיה סולארית

זוהי האנרגיה הנפוצה ביותר בתחום האנרגיה הירוקה והיא מיוצרת בדרך כלל באמצעות תאי פוטוולטק אשר לוכדים את קרני השמש וממירים אותו לחשמל.

אנרגיה סולארית משמשת עבור חימום בתים ומים, תאורה ובישול מזון. הטכנולוגיות הסולאריות הפכו לזולות מספיק כדי לספק חשמל לשכונה שלמה.

כוח רוח

זרימת האוויר על פני כדור הארץ מאפשרת יכולת דחיפה של טורבינות ענקיות. כשהרוח חזקה מספיק הדבר מאפשר יצירת אנרגיה. יותר רוח, יותר אנרגיה.

הדעה הרווחת היא שאתרים גבוהים ופתוחים הם האתרים הטובים ביותר להתקנת הטורבינות והפקת אנרגיה.

ביומסה

חומרים טבעיים שחיו עד לא מזמן כמו פסולת עץ, נסורת ופסולת חקלאית דליקה ניתנים להמרה וליצור אנרגיה עם הרבה פחות פליטת גזים מזהמים.

הסיבה לכך היא שהחומרים המכונים ביומסה הם חומרים המכילים אנרגיה מאוחסנת מן השמש.

דלקים ביולוגיים

במקום לשרוף את הביומסה כדי לייצר אנרגיה, לפעמים חומרים אורגניים מסוג זה הופכים לדלק. דלקים ביולוגיים סיפקו כ-2.7% מהדלקים לעולם התחבורה בדרכים בשנת 2010 וקיים בהם פוטנציאל צמיחה של 25% מהביקוש העולמי לדלק עבור תחבורה עד שנת 2050.

בשורה התחתונה,

אנרגיה ירוקה יכולה להחליף את הדלק המאובן בכל אספקט בחיים- חשמל, מים ודלק לרכב מנועי. כאשר הטכנולוגיות של האנרגיה הירוקה ממשיכות להתחדש, אין כל ספק שהעולם נע קדימה אל עבר העידן הירוק בו סוף סוף נשתמש במה שיש, ולא ניצור דברים שלטווח הארוך רק יזיקו לאדם, לבעלי החיים, לצמחים ולכלל כדור הארץ.

השאירו לנו תגובה לפוסט

למה פרובוקטור?

לכל אחד יש משהו לומר, ביקורת או פירגון ולפעמים סתם לפרוק את מה שיש לו על הלב. במקום לשמור הכל בפנים תשפכו את זה על המקלדת 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד