הפרובוקטור - לצעוק ולהוציא את כל מה שיש לנו על המדינה, וגם קצת על העולם

הכינו את ילדכם למבחני מחוננים

כשמדובר בילדים שלנו, כולנו נרצה את החינוך הטוב ביותר עבורם וסביר להניח שנעשה את מיטב יכולתנו בכדי לעזור לילדינו להצליח במבחני המחוננים ולהצטרף אל כיתת המחוננים.

כשאנחנו מכירים את המבחן ויודעים למה הוא מיועד, נרצה לדעת על צריך להתאמן, מה צריך לחזק ואילו יכולות יש לילדים שלנו. אך מאחר ומבחני המחוננים נשארים חסויים עד לרגע האמת, הדבר מקשה עלינו, כהורים, לעזור לילדנו להצליח במבחנים האלה.

אך כשכל כך הרבה מידע חסר, בכל זאת יש דברים שתוכלו לעשות כדי לשפר את המיומנויות הדרושות של ילדכם-

שלב ראשון

התקשרו לבית הספר של הילדים שלכם, בקשו לדעת איזה סוג מבחן יערך בבית הספר הספציפי הזה. כיוון שקיימות מספר בדיקות ממספר חברות, כדאי לדעת למי שייך המבחן. כמו כן, חשוב לברר האם המבחן נעשה בכתב או דרך מחשב.

עניין הכתב והמחשב חשוב. כך תוכלו להרגיל את ילדכם להתאמן על מבחנים דומים בצורת הבחינה המחוננת.

שלב שני

קיימים אתרים שלמים שמדברים אך ורק על בחינות מחוננים ואיך להתכונן אליהם. כאשר יש לכם דוגמאות משאלות אשר יהיו דומות ברעיון לשאלות שיהיו במבחן הקרב, הדבר יקל על ילדכם מבחינת היכרות ונראות הבחינה.

גם באתרים תוכלו לבחור האם להדפיס את הבחינה או האם לבצעה באינטרנט לפי צורת הבחינה בבית הספר של הילדים שלכם.

שלב שלישי

כחושבים על הכנה למבחני מחוננים צריך לעבור לאט לאט על השאלות וכמו כן, לא לדחוף את כל השאלות בבת אחת.

הציגו לילדכם את השאלות לאט לאט כשכל יום תוסיפו עוד שאלה. סוגים חדשים של שאלות יכולים להכניס את ילדכם למצב לחץ עקב חוסר הידע שלו בנושא.

השאלות הללו נועדות לא רק כדי למדוד את הבקיאות של הילדים שלכם במתמטיקה, השאלות נועדו לבחון את החשיבה למציאת פתרון הבעיה.

התמידו לא משנה כמה מלחיץ

כאשר ילדכם במצב של לחץ או חרדה בעקבות הכנה למבחני מחוננים , דברים לא צפויים יכולים לקרות. ילד מבריק, נמצא תחת לחץ, סביר שיטעה. הראש לא עובד כמו שצריך. זה קורה! דברו עם הילדים שלכם על דרכים להישאר רגועים וממוקדים גם אם הם עצבניים או חושבים שעשו יותר מדי טעויות.

יש מגוון טכניקות להרפיה והרגעת הילד לפני כניסתו למבחן או אפילו במהלך המבחן כאשר מחשבותיהם נודדות למקום אחר. בנוסף, אמרו לילדכם כי לא משנה מה קורה, שימשיכו בבחינה בכל זאת. עודדו אותם להתמקד ושלחו אותם ישר לכיתת הבחינה. כאשר יתמודדו עם שאלה אחת, יעברו אל הבאה מבלי להתעכב אם טעו או לא.

לבסוף, אמרו לילדכם שיענו על כל השאלות לא משנה כמה מטופשות הן נראות. אם יעניקו תשובה סרקסטית לאחת השאלות ייתכן שהדבר יבוא נגדם במעמד התוצאה.

טיפ קטן: אמרו לילדכם שאתם אוהבים אותם ללא שום קשר לתוצאת המבחן ושאין סיכוי בעולם שיאכזב אתכם. תאמינו לנו, זה עובד.

השאירו לנו תגובה לפוסט

למה פרובוקטור?

לכל אחד יש משהו לומר, ביקורת או פירגון ולפעמים סתם לפרוק את מה שיש לו על הלב. במקום לשמור הכל בפנים תשפכו את זה על המקלדת 

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד